Dopady specifických poruch učení na vzdělávání žáků
Specifické poruchy učení zahrnují obtíže ve čtení, psaní a počítání. Efektivně aplikovaná podpůrná opatření mohou kompenzovat primární oslabení a zlepšit výsledky ve vzdělávání.
Specifika vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
U žáků s rizikem specifických poruch učení či s mírnými problémy jsou využívány kompenzační opatření ve vzdělávání. Pro závažnější specifické poruchy učení je kladen důraz na reedukaci pod vedením speciálního pedagoga.
Začleňování žáků se specifickými poruchami učení do běžného třídního kolektivu
Důležitým intervenčním opatřením při podpoře žáků se specifickými poruchami učení by měla být přiměřená míra sociálního začleňování žáka.
Týmová spolupráce při podpoře žáků se specifickými poruchami učení
Důležitou intervencí pro žáky se specifickými poruchami učení je přiměřená míra sociálního začlenění. Podstatnou součást tvoří rodinná a širší podpora jak ve škole, tak i ve volném čase.