Dopady zrakového postižení na vzdělávání žáků
Zrakové vnímání má v edukačním procesu nezastupitelný vliv. Ztráta schopnosti vnímat zrakem nebo její omezení, způsobují žákovi informační deficit.
Specifika vzdělávání žáků se zrakovým postižením
Ve výuce žáků se zrakovým postižením jsou využívány metody výuky, které podporují aktivitu žáka, vhodnou motivaci k činnostem a multisenzorický přístup.
Specifika začleňování žáků se zrakovým postižením a týmová spolupráce při podpoře žáka se zrakovým postižením
Při začleňování žáků se zrakovým postižením je nezbytné vytvářet příznivé klima třídy a celé školy. Prostřednictvím cílených aktivit je podporován zájem o komunikaci s žákem se zrakovým postižením ve třídní skupině. Pomocí her je vhodné zrakové postižení všem žákům třídy představit.
Praktické tipy
K hlubšímu pochopení vzdělávacích potřeb žáků s tělesným postižením nabízíme další zdroje v podobě tuzemských i zahraničních článků, metodik a odkazů na příslušné asociace, spolky, či nestátní neziskové organizace. (K načtení výčtu klikněte na šipku.)