logo
Přehled podtémat

Příběhy žáků se SVP a jejich rodičů

Seznamte se s autentickými zkušenostmi dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, i jejich rodičů. Prostřednictvím rozhovorů, článků, podcastů a videí odhalíte, jak se tito žáci a jejich rodiny vypořádávají s výzvami ve vzdělávání. Tyto příběhy poskytují hluboký vhled do jejich potřeb a prožívání, nabízejí inspiraci a praktické rady pro lepší porozumění a podporu. Otevřete dveře k inkluzivnějšímu vzdělávacímu prostředí.

10 Výsledky
Příklady dobré praxe
27.01.2023

Natálie je studentkou oboru management a ekonomie na vysoké škole v Praze. V následujícím rozhovoru jsme si povídali o tom, jaké to je studovat se specifickými poruchami učení (SPU), jak učitelé na základní škole a na gymnáziu přistupovali k její poruše a jaký přístup pedagogů, zejména co se týče výuky angličtiny, by zpětně ocenila. Ve druhé části textu najdete užitečné tipy k výuce angličtiny u žáků se specifickými poruchami učení.

Učitel/učitelka
Příklady dobré praxe
28.04.2022

Diagnostika specifických poruch učení a nastavení podpůrných opatření dokáže pomoct se studiem, a to jak na základní, tak na střední i vysoké škole. Jaká podpůrná opatření využívala studentka Karolína a jak se ve škole cítila? Na konci rozhovoru najdete komentář odbornice-pedagožky a také maminky sedmiletého dítěte, které se na příběh Karolíny dívají z jiného úhlu pohledu.

Učitel/učitelka
Rodiče
Příklady dobré praxe
08.02.2022

Vysokoškolákovi Petrovi s poruchou pozornosti a aktivity psychicky pomohlo až určení jeho diagnózy. Sám si postupně přichází na to, jak dokáže nejlépe fungovat ve společnosti. Přečtěte si jeho příběh!

Učitel/učitelka
Rodiče
Příklady dobré praxe
11.01.2022

Na sebepoznání není nikdy pozdě. Martin se ve svých 40 letech rozhodl projít diagnostikou jak specifických poruch učení, tak i pozornosti a aktivity. Potvrdil tak své podezření na ADHD, dyslexii a dysortografii. Jaká byla jeho cesta a jaké má tipy pro zvládnutí zaměstnání?

Učitel/učitelka
Rodiče
Příklady dobré praxe
30.11.2021

Specifické poruchy učení Petru naštěstí neodradily od studia na vysoké škole v Praze, a dokonce ani od studia v zahraničí. Teprve na VŠ se poprvé dozvěděla, že má specifické vzdělávací potřeby, a setkala se s novými metodami učení. Jak tedy její cesta pokračovala?

Učitel/učitelka
Rodiče
Zpět na začátek