logo
Přehled podtémat

Podpora žáků s duševním onemocněním

9 Výsledky
Metodiky NPI ČR
11.04.2024

Podpora žáka či žákyně s duševním postižením vyžaduje úzce propojenou týmovou spolupráci mezi pedagogy, psychologem, speciálním pedagogem a dalšími odborníky. Tato multidisciplinární spolupráce umožňuje individuální plánování a realizaci strategií, které podporují celkový rozvoj a úspěch žáka či žákyně ve školním prostředí.

Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Rodiče
11.04.2024

Začleňování žáků a žákyní s duševním postižením do školního prostředí vyžaduje pečlivé plánování a přizpůsobení vzdělávacích metod a prostředí jejich individuálním potřebám.

Odborné publikace, další zdroje
11.04.2024

Vzdělávání žáků a žákyní s duševním onemocněním vyžaduje porozumění jejich individuálním potřebám a schopnostem. Specifika zahrnují adaptaci výukových metod a prostředí, poskytování podpory pro emoční a sociální rozvoj a zapojení multidisciplinárního týmu odborníků.

Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Rodiče
Třídní učitel/ka
Odborné publikace, další zdroje
11.04.2024

Duševní onemocnění může výrazně ovlivnit koncentraci, učení a školní výkonnost žáků a žákyní. Negativní emocionální stavy spojené s tímto onemocněním mohou snížit motivaci k učení i zhoršit schopnost plnit školní úkoly.

Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Rodiče
Legislativa
30.01.2024

Na webu Zapojmevšechny.cz dostáváme dotazy od vyučujících a rodičů. Některé z nich pak využíváme k zveřejnění v sekci Otázky a odpovědi, jelikož mohou být užitečné i pro ostatní. Aktuálně se zabýváme dotazem ohledně schválení Individuálního vzdělávacího plánu pro dvě studentky střední školy s psychickými poruchami, které musí odsouhlasit vedení školy. Je tento postup přínosný, anebo je na místě spolupracovat s pedagogicko-psychologickou poradnou?

Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Zpět na začátek