Podpora žáků s duševním onemocněním

Podpora žáků s duševním onemocněním

Výsledky:
8
obrazek clanku
11.04.2024
Metodiky NPI ČR
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Rodiče

Podpora žáka či žákyně s duševním postižením vyžaduje úzce propojenou týmovou spolupráci mezi pedagogy, psychologem, speciálním pedagogem a dalšími odborníky. Tato multidisciplinární spolupráce umožňuje individuální plánování a realizaci strategií, které podporují celkový rozvoj a úspěch žáka či žákyně ve školním prostředí.

obrazek clanku
11.04.2024
Odborné publikace, další zdroje
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Rodiče
Třídní učitel/ka

Vzdělávání žáků a žákyní s duševním onemocněním vyžaduje porozumění jejich individuálním potřebám a schopnostem. Specifika zahrnují adaptaci výukových metod a prostředí, poskytování podpory pro emoční a sociální rozvoj a zapojení multidisciplinárního týmu odborníků.

obrazek clanku
11.04.2024
Odborné publikace, další zdroje
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Rodiče

Duševní onemocnění může výrazně ovlivnit koncentraci, učení a školní výkonnost žáků a žákyní. Negativní emocionální stavy spojené s tímto onemocněním mohou snížit motivaci k učení i zhoršit schopnost plnit školní úkoly.

obrazek clanku
30.01.2024
Legislativa ,
Otázky a odpovědi
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce

Na webu Zapojmevšechny.cz dostáváme dotazy od vyučujících a rodičů. Některé z nich pak využíváme k zveřejnění v sekci Otázky a odpovědi, jelikož mohou být užitečné i pro ostatní. Aktuálně se zabýváme dotazem ohledně schválení Individuálního vzdělávacího plánu pro dvě studentky střední školy s psychickými poruchami, které musí odsouhlasit vedení školy. Je tento postup přínosný, anebo je na místě spolupracovat s pedagogicko-psychologickou poradnou?

30.06.2023
Podcast
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Rodiče

Hospitalizace dětí v psychiatrické nemocnici není jen o léčbě a terapiích. Důležitá je i školní výuka, aby děti po návratu do kmenových škol nečelily dalšímu stresu, a také mimoškolní aktivity. Hosté podcastu, Šárka Rákosníková, učitelka na ZŠ Psychiatrická nemocnice Havlíčkův Brod, Veronika Kopecká, vychovatelka školního klubu, a Miroslava Ficková, zástupkyně ředitele ZŠ a MŠ při zdravotnických zařízeních Kraje Vysočina a současně učitelka na zmíněné škole, přiblíží více ve 2. díle podcastu.

Zpět na začátek