Picture by freepik.com
Čtvrtek 10. října 2024 9:00 až 15:30, on-line
Konference je určena široké pedagogické veřejnosti.
Základní program a přihlášku najdete pod tímto odkazem.
O vystupujících | |
Mgr. Jan Mareš, MBA | |
Mgr. Svatopluk Pohořelý Pracuje na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy od roku 1993, nyní v Odboru předškolního a základního vzdělávání MŠMT na pozici vedoucího Oddělení organizace předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání MŠMT. Dlouhodobě se zabývá tvorbou a výklady právních předpisů a metodických materiálů, přípravou kurikulárních a koncepčních dokumentů zejména pro základní vzdělávání. Má také zkušenosti s přípravou projektů ESF, přípravou a administrací dotačních a rozvojových programů a vedením seminářů pro pedagogické pracovníky. | |
Mgr. Barbora Krčmářová Pracuje na MŠMT od roku 2018, před tím pracovala na víceletých gymnáziích s vyšším podílem žáků cizinců ve třídách (Open Gate, Pražské humanitní gymnázium) jako školní psycholožka. Vystudovala psychologii a speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Na ministerstvu pracuje v Odboru středního, vyššího odborného a dalšího vzdělávání a zabývá se především přijímacími a maturitními zkouškami na středních školách. | |
Mgr. Markéta Slezáková Vystudovala na FF UK český jazyk a literaturu a ruský jazyk a literaturu. Učila český jazyk a literaturu a český jazyk pro cizince téměř na různých stupních škol (ZŠ, VŠ), pracovala v Ústavu pro jazyk český v oddělení textové lingvistiky a stylistiky. Češtinu jako cizí i druhý jazyk učí od roku 1991 děti i dospělé, individuálně i skupinově, offline i online. Od roku 1998 pracuje i jako metodička, tvoří i spolutvoří inovativní (jazykové) programy (nízkoprahové kurzy, online kurzy), je autorkou ŠVP Jazyk a komunikace na jedné ZŠ, spoluautorkou Kurikula Češtiny jako druhého jazyka pro NPI, autorkou projektu Příběh knihy. S kolegyní Barborou Nosálovou připravila a realizuje webináře na podporu pedagogů pracujících s dětmi žáky cizinci zaměřené na výuku ČDJ pro NPI ČR. Od roku 2024 pracuje jako metodička češtiny jako druhého jazyka v NPI v oddělení Společné vzdělávání. | |
Tomáš Lintner, Ph.D. Je výzkumník působící v Národním institutu SYRI a na Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. Specializuje se především na výzkum sociální integrace žáků z etnických a socioekonomických minorit s využitím analýzy sociálních sítí. Zároveň se věnuje prevenci šikany na školách a aktivně se podílí na vývoji aplikace pro školy, která má za cíl identifikovat časná stádia šikany a přispět tak k jejímu včasnému řešení. | |
Mgr. Jana Kycltová | |
Mgr. Filip Novák | |
Mgr. Miroslav Vosmik Jeho přímá pedagogická praxe učitele češtiny a společenských věd trvala 25 let, a to na základních a středních školách. Učitelskou praxi doplňovala poradenská činnost v roli výchovného a kariérového poradce a koordinátora ŠPP. Metodickou a lektorskou činnost nyní rozvíjí v oddělení Společného vzdělávání NPI ČR, psychoterapeutickou v Trianglu – centru pro rodinu a Centru Hladina, z.ú. Spolupráci se školami nyní začíná i v nové roli supervizora ve školství. | |
Mgr. Lucie Macková Vystudovala speciální pedagogiku se zaměřením na logopedii a surdopedii v Praze a v Brně, osm jet pracovala jako logoped na neurologii ve Fakultní nemocnici Královské Vinohrady, dlouhodobě spolupracuje s několika mateřskými školami, které pravidelně navštěvuje a zaměřuje se na logopedickou osvětu, prevenci a také terapii v rámci logopedické ambulance PaeDr. Daniely Portychové. |