V České republice se vzdělává v mateřských, základních a středních školách téměř 106 724 dětí a žáků cizinců. Jejich rodným jazykem není zpravidla čeština. Někteří z nich se do Čech přistěhovali s rodiči až v průběhu vzdělávání.
Protože je pro ně školní úspěch a přijetí vrstevníků základem dalšího úspěšného života, hledáme v NPI ČR způsoby, jak pedagožkám a pedagogům, kteří se s nimi ve škole potkávají, zjednodušit přístup k aktuálním a potřebným informacím. Poskytujeme služby, které pomáhají orientaci v tématu integrace při příchodu nového dítěte či žáka do školy, přes téma češtiny jako druhého jazyka až to podporu práce v heterogenních třídách, ve kterých se vzdělávají žáci bez akademické znalosti češtiny. Podpora jde za všemi žáky, kteří nerozumí dostatečně česky. Pojem žák s odlišným mateřským jazykem zahrnuje jak cizince, tak děti a žáky s českým občanstvím, jejichž rodným jazykem ale není čeština.
Doporučená videa – Co mám dělat, když ...
Do třídy přijde dítě, které neumí česky | Začínám učit češtinu jako druhý jazyk | Mám hodnotit žáka s nedostatečnou znalostí češtiny |