logo

Tandemově odučené hodiny

25.10.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Jak vést tandemovou výuku na 1. a 2. stupni? Nechte se inspirovat videohospitacemi z tandemově odučených hodin!


Pokud Vás zajímá, jak vést tandemovou výuku na 1. stupni, podívejte se na 3 videoukázky, které byly pořízeny v červnu 2024 ve 3. ročníku ZŠ Kunratice:

Ukázka tandemové výuky na 1. stupni (1. díl)

Ukázka tandemové výuky na 1. stupni (2. díl)

Ukázka tandemové výuky na 1. stupni (3. díl)


Jak procvičit biologii a zároveň protáhnout tělo uvidíte ve 2 videoukázkách natočených v ZŠ Kunratice v červnu 2024 v 8. ročníku:

Ukázka tandemové výuky na 2. stupni (1.díl)

Ukázka tandemové výuky na 2. stupni (2. díl)



Mohlo by Vás zajímat

Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2

Tandemová výuka už dávno není jen experiment. V řadě škol se stává běžnou součástí výukového procesu. S rostoucím zájmem o tento způsob práce se objevila i potřeba sdílet zkušenosti a nabídnout školám konkrétní oporu. Právě proto vznikla nová metodika Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2, připravená týmem NPI ČR.

Praktické zásady pro podporu výuky v heterogenním kolektivu

V rámci webináře k modulu II (Realizace výuky srozumitelné pro všechny žáky a žákyně) se budeme společně zabývat čtyřmi důležitými zásadami vycházejícími z Desatera úspěšné práce s heterogenní třídou, které mohou učitelům/učitelkám i asistentům/asistentkám pedagoga pomoci při každodenní práci ve třídě. Cílem je ukázat konkrétní a praktické tipy, jak tyto zásady uplatnit, a podpořit tak porozumění i aktivní zapojení všech žáků a žákyň. V článku nabízíme stručný přehled toho, co vás během webináře čeká a na co se můžete těšit.

Rutiny, pracovní prostředí a pravidla: tři zásady, které mění klima třídy

Každý učitel a každá učitelka si přejí, aby jejich třída byla místem, kde se žáci a žákyně cítí bezpečně, mohou se soustředit na učení a navzájem spolupracovat. Není to ale samozřejmost. Národní pedagogický institut pro Vás připravil asynchronní webinář, který nabízí praktické tipy pro pedagogický sbor v rámci tří klíčových zásad vycházejících z publikace Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou.