Poradenské služby ve školství

Poradenské služby ve školství

Pedagogicko-psychologické poradny i speciálně pedagogická centra denně řeší speciální vzdělávací potřeby dětí, jejich individuální vzdělávací plány a podpůrná opatření. Podporu žákům poskytují také školní poradenská pracoviště. Podívejte se, jak na depistáže žáků, jejich přechody mezi stupni vzdělávání, práci s Doporučením, metodickou podporu, diagnostiku a intervence.

Příklady dobré praxe, rozhovory a kazuistiky uvedené na webu Zapojmevšechny.cz se vztahují ke školní legislativě a dalším informacím aktuálním a platným v době zveřejnění příslušného článku.

Výsledky:
5
obrazek clanku
28.08.2024
Příklady dobré praxe
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce

Ředitelka ZŠ Budišov nad Budišovkou Natálie Jaššová vede školu s vysokým podílem žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí. Díky projektu Podpora rovných příležitostí Národního pedagogického institutu ČR rozšířila tým o sociální pedagožku, což zlepšilo spolupráci mezi pedagogy a rodinami a přispělo k vytvoření bezpečného prostředí pro žáky. V prvním díle miniseriálu se zaměříme na ukotvení této pozice, spolupráci školního poradenského týmu a náplň práce sociální pedagožky.

obrazek clanku
02.07.2024
Příklady dobré praxe
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Rodiče

Psycholožka Petra Novotná je ředitelkou Pedagogicko-psychologické poradny a Speciálně pedagogického centra Ústí nad Orlicí. Během své třicetileté praxe zažila řadu úspěchů, ale také se setkala s obtížemi, které působí špatná komunikace škol nebo nedůvěra ze strany vyučujících či rodičů. Jak se proměňují studující a jejich obtíže a v čem vidí šanci na zlepšení vzdělávání pro všechny?

obrazek clanku
03.05.2024
Příklady dobré praxe
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Třídní učitel/ka

Vedení ZŠ Maxe Švabinského v Teplicích, kde je výrazný podíl žáků a žákyní ze sociálně znevýhodněného prostředí, si stanovilo cíl doplnit školní poradenský tým o sociální pedagožku. Tento plán bylo možné uskutečnit díky zapojení do projektu Podpora rovných příležitostí při NPI ČR. V druhém díle třídílné série se dozvíte více o denních aktivitách sociální pedagožky. Zaměříme se také na podpůrné programy školního poradenského pracoviště pro žáky ohrožené školním neúspěchem.

obrazek clanku
26.04.2024
Příklady dobré praxe
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Třídní učitel/ka

Edita Jurečková, ředitelka Základní školy Maxe Švabinského v Teplicích s velkým počtem žáků a žákyň ze sociálně znevýhodněného prostředí, si dala za úkol rozšířit školní poradenské pracoviště o roli sociální pedagožky. Tento cíl se jí podařilo dosáhnout díky zapojení do projektu Podpora rovných příležitostí. První část třídílné série o efektivních metodách práce se žáky a žákyněmi ze sociálně znevýhodněného prostředí v této škole se zabývá preventivními opatřeními a strategiemi pro řešení problémů spojených se záškoláctvím.

obrazek clanku
26.08.2020
Příklady dobré praxe
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce

V Litvě jsou na středních školách v rámci kariérového poradenství nejoblíbenější odborné soutěže, školní exkurze a veletrhy pracovních příležitostí. Přečtěte si víc o tamních kariérových poradcích a jejich náplni práce.

Zpět na začátek