logo

E-learning: Dítě s náročným chováním – úloha vychovatelů

22.05.2025
Ředitel/ředitelka
Asistent/ka pedagoga
Zřizovatelé škol
Vychovatel/ka
Chcete vědět, jak lépe porozumět náročnému chování dětí a získat praktické strategie, které mohou pomoci nalézt cestu k dítěti, které nevyrůstá v biologické rodině? Online kurz pro pracovníky a pracovnice s dětmi v ústavní péči nabízí možnost studia vlastním tempem a přináší praktický pohled na práci s dětmi s náročným chováním.
Obrázek článku

Díky čtyřem dětským avatarům mohou účastníci lépe porozumět příčinám náročného chování, upevnit se ve své vlastní roli ve vztahu s dítětem a zefektivnit strategie, které mohou pomoci při zvládání krizí.

Kurz vznikal ve spolupráci s experty různých odborností z praxe a zahrnuje kromě teoretických informací i simulované situace s četnými možnostmi řešení, předtočená videa, možnost tisku materiálů, zpětnou vazbu i závěrečný test. Po úspěšném absolvování získáte potvrzení o absolvování.


Pro koho je kurz určen:

• vychovatelé/vychovatelky a asistenti/asistentky pedagoga ze zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy,

• vyučující škol zřízených při školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy,

• ostatní pedagogičtí (případně i nepedagogičtí) pracovníci zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy.


Kurz může být užitečný:

• pro všechny vyučující, kteří se ve své praxi setkávají s dětmi, které nevyrůstají ve svých biologických rodinách.


Forma a struktura kurzu:

Studujte online, flexibilně a vlastním tempem! Náš e-learning v 5 lekcích s testy Vám kromě teorie nabídne i modelové situace, simulovaný rozhovor s psychiatričkou a zaměří se také na sebepéči. Vybrané části si můžete vytisknout.


Co získáte:

• lepší porozumění problémovému chování dětí,

• nástroje, jak rozpoznat, zda je náročné chování dítěte 'jen zlobení', nebo způsob komunikace jeho potřeb,

• praktické dovednosti pro zvládání krizových situací, možnost vyzkoušet si reakce a získat zpětnou vazbu ke zvolenému řešení situace,

• připomenutí, že existují nástroje pro zvládání vlastních emocí a k prevenci vyhoření,

• informace o typických psychiatrických diagnózách dětí a mladistvých s přehledy o medikaci, režimových opatřeních a roli vychovatelů v léčbě,

• přehled o psychiatrické péči včetně průběhu diagnostiky v psychiatrii,

• uvědomění si role vychovatele v systému ústavní péče – včetně vlivu kolektivu, kolegů a pravidel zařízení.


Přihlášku najdete na následujícím odkazu: https://ekurzy.npi.cz/course/view.php?id=806

Nebo: https://www.npi.cz/vzdelavani/15-vzdelavaci-programy/89350-dite-s-narocnym-chovanim-a-uloha-vychovatelu-3


Mohlo by Vás zajímat

Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga

Národní pedagogický institut nabízí nové studium pedagogiky pro asistenty pedagoga. Studium je pojato kompetenčně a velmi prakticky, kdy umožní účastníkům aplikovat teoretické poznatky v rámci praxe. Teoretickou a praktickou část studia propojuje také portfolio studenta a možnost využití reflektivního deníku z praxe. Zvláštní důraz je kladen na efektivní nastavení spolupráce mezi učitelem a asistentem pedagoga a otevřenou komunikaci asistenta pedagoga ke všem aktérům vzdělávání.

Stáž pro zřizovatele škol v Kutné Hoře

Zajímá vás podpora žáků se sociálním znevýhodněním? Zřizujete školu a chcete se dozvědět víc? Připojte se k nám na stáž do Kutné Hory v pondělí 2. června!

Jak žáky neunudit a vtáhnout do výuky? Tip na knihu!

Inspirujte se knihou Konec školní nudy s podtitulem Didaktické metody 21. století od Dagmar Sieglové, která nabízí konkrétní a praktické návody, jak aktivně zapojit žáky a studenty do výuky. Vyučující všech stupňů škol v ní najdou inspiraci pro využití interaktivních technik – od brainstormingových přes dramatizační až po vizualizační – a jejich propojení s výukovými metodami.