Díky čtyřem dětským avatarům mohou účastníci lépe porozumět příčinám náročného chování, upevnit se ve své vlastní roli ve vztahu s dítětem a zefektivnit strategie, které mohou pomoci při zvládání krizí.
Kurz vznikal ve spolupráci s experty různých odborností z praxe a zahrnuje kromě teoretických informací i simulované situace s četnými možnostmi řešení, předtočená videa, možnost tisku materiálů, zpětnou vazbu i závěrečný test. Po úspěšném absolvování získáte potvrzení o absolvování.
Pro koho je kurz určen:
• vychovatelé/vychovatelky a asistenti/asistentky pedagoga ze zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy,
• vyučující škol zřízených při školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy,
• ostatní pedagogičtí (případně i nepedagogičtí) pracovníci zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy.
Kurz může být užitečný:
• pro všechny vyučující, kteří se ve své praxi setkávají s dětmi, které nevyrůstají ve svých biologických rodinách.
Forma a struktura kurzu:
Studujte online, flexibilně a vlastním tempem! Náš e-learning v 5 lekcích s testy Vám kromě teorie nabídne i modelové situace, simulovaný rozhovor s psychiatričkou a zaměří se také na sebepéči. Vybrané části si můžete vytisknout.
Co získáte:
• lepší porozumění problémovému chování dětí,
• nástroje, jak rozpoznat, zda je náročné chování dítěte 'jen zlobení', nebo způsob komunikace jeho potřeb,
• praktické dovednosti pro zvládání krizových situací, možnost vyzkoušet si reakce a získat zpětnou vazbu ke zvolenému řešení situace,
• připomenutí, že existují nástroje pro zvládání vlastních emocí a k prevenci vyhoření,
• informace o typických psychiatrických diagnózách dětí a mladistvých s přehledy o medikaci, režimových opatřeních a roli vychovatelů v léčbě,
• přehled o psychiatrické péči včetně průběhu diagnostiky v psychiatrii,
• uvědomění si role vychovatele v systému ústavní péče – včetně vlivu kolektivu, kolegů a pravidel zařízení.
Česká školní inspekce zveřejnila tematickou zprávu zaměřenou na kooperaci pedagogů při řízení výuky na základních školách. Výsledky více než 13 000 hospitací ze 660 škol ukazují, že efektivní spolupráce mezi pedagogy a asistenty pedagoga může významně přispět ke kvalitě výuky, zejména pokud je založena na společném plánování, vyjasnění rolí a podpoře ze strany vedení školy.