Díky čtyřem dětským avatarům mohou účastníci lépe porozumět příčinám náročného chování, upevnit se ve své vlastní roli ve vztahu s dítětem a zefektivnit strategie, které mohou pomoci při zvládání krizí.
Kurz vznikal ve spolupráci s experty různých odborností z praxe a zahrnuje kromě teoretických informací i simulované situace s četnými možnostmi řešení, předtočená videa, možnost tisku materiálů, zpětnou vazbu i závěrečný test. Po úspěšném absolvování získáte potvrzení o absolvování.
Pro koho je kurz určen:
• vychovatelé/vychovatelky a asistenti/asistentky pedagoga ze zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy,
• vyučující škol zřízených při školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy,
• ostatní pedagogičtí (případně i nepedagogičtí) pracovníci zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy.
Kurz může být užitečný:
• pro všechny vyučující, kteří se ve své praxi setkávají s dětmi, které nevyrůstají ve svých biologických rodinách.
Forma a struktura kurzu:
Studujte online, flexibilně a vlastním tempem! Náš e-learning v 5 lekcích s testy Vám kromě teorie nabídne i modelové situace, simulovaný rozhovor s psychiatričkou a zaměří se také na sebepéči. Vybrané části si můžete vytisknout.
Co získáte:
• lepší porozumění problémovému chování dětí,
• nástroje, jak rozpoznat, zda je náročné chování dítěte 'jen zlobení', nebo způsob komunikace jeho potřeb,
• praktické dovednosti pro zvládání krizových situací, možnost vyzkoušet si reakce a získat zpětnou vazbu ke zvolenému řešení situace,
• připomenutí, že existují nástroje pro zvládání vlastních emocí a k prevenci vyhoření,
• informace o typických psychiatrických diagnózách dětí a mladistvých s přehledy o medikaci, režimových opatřeních a roli vychovatelů v léčbě,
• přehled o psychiatrické péči včetně průběhu diagnostiky v psychiatrii,
• uvědomění si role vychovatele v systému ústavní péče – včetně vlivu kolektivu, kolegů a pravidel zařízení.
19. a 20.8. proběhl na půdě katedry pedagogiky PdF MU již třetí ročník Letní školy pro podporu nadání. Jedná se o akci, která se těší trvalému zájmu učitelů z praxe a nabízí pedagogům i psychologům možnost inspirace a sdílení zkušeností z práce s nadanými a motivovanými žáky. Tentokrát svoje zkušenosti sdílely Mgr. Renata Zapletalová, Mgr. Irena Matušková, Mgr. Dana Veselá, Ph.D., Mgr. Veronika Ješátková, Mgr. Jana Veseláková, Doc. Eva Trnová a Mgr. Bohumila Kroupová.