logo
Přehled podtémat

Spolupráce školy a školských poradenských zařízení

4 Výsledky
Metodiky NPI ČR
29.07.2025

Pro potřeby diagnostiky rozumových schopností dětí, žáků/žákyní, studentů/studentek ve školských poradenských zařízeních pracovní skupina odborníků z MŠMT a NPI nově vytvořila metodickou informaci. Tento materiál obsahuje výklad jednotlivých ustanovení, přehled používaných diagnostických nástrojů, doporučenou literaturu i konkrétní postupy a doporučení určená pedagogickým pracovníkům/pracovnicím škol, školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení.

Příklady dobré praxe
01.04.2021

Blíží se zápisy do 1. ročníku základních škol a stejně jako v loňském roce proběhnou distančně. Hrozí, že tímto nedokonalým „sítem“ proklouznou i děti, které nejsou pro nástup do školy ještě zralé, a naopak že někteří rodiče vyjednají odklad i dětem, které jsou na školní docházku plně připravené. Klíčovou roli při posuzování školní zralosti budoucích prvňáčků proto letos více než kdy jindy hrají mateřské školy.

Příklady dobré praxe
01.04.2021

Nastoupit do 1. ročníku školy, nebo požádat o tzv. odklad? Toto rozhodování nebylo nikdy snadné, avšak dnes, kdy byla i docházka do posledního ročníku mateřské školy poznamenána koronavirovou pandemií, je to pro rodiče ještě náročnější. Někteří se obávají, že i další školní rok bude probíhat distanční formou, jiní nejsou naopak schopni posoudit, zda je jejich dítě pro nástup do školy skutečně zralé. Odklad je však v konečném důsledku menší zlo než nezralé dítě, které se ve škole trápí.

Příklady dobré praxe
25.05.2020

Pomoc pedagogicko-psychologické poradny (PPP) dětem se sociálním znevýhodněním je nenahraditelná. Jaká podpůrná opatření aplikuje a co doporučuje při komunikaci s rodiči?

Zpět na začátek