V NPI ČR působí dvě skupiny krajských koordinátorů podpory nadání, které jsou v jednotlivých krajích vzájemně propojeny prostřednictvím Krajské koordinační skupiny:
V NPI ČR působí dvě skupiny krajských koordinátorů podpory nadání, které jsou v jednotlivých krajích vzájemně propojeny prostřednictvím Krajské koordinační skupiny:
Krajský koordinátor podpory nadání (KONA)
Krajští koordinátoři podpory nadání propojují aktéry podpory nadání v krajích, hlavně prostřednictvím činnosti Krajských koordinačních skupin a Krajských sítí podpory nadání.
Dále nabízí metodickou, individualizovanou a skupinovou podporu škol v České republice. Konkrétně nastavují ve školách systém podpory nadání, organizují kulaté stoly s tématem sdílení dobré praxe v podpoře nadání. Příklady inspirativní praxe jsou akcentovány rovněž pomocí stáží.
Důležitou součástí činnosti koordinátorů KONA je zprostředkovávání vzdělávacích programů v tématu nadání a e-learningů pro školní koordinátory podpory nadání (Podpora nadání v příbězích) a pro pedagogické pracovníky (Jak začít na škole systematicky podporovat nadání).
Dále propisují aktuality, události do kalendária a newslettery na web zapojmevsechny.cz.
Krátká videa ukazují práci Krajského koordinátora podpory nadání
Krajský koordinátor podpory nadání z pedagogicko-psychologické poradny (PPP)
Skupina krajských koordinátorů podpory nadání při pedagogicko-psychologických poradnách (PPP) se zaměřuje na komplexní a systematickou poradenskou péči o nadané děti, žáky a studenty. Cílem je zajistit kvalitní a dostupné odborné poradenské služby, které jsou státem garantované, a to nejen nadaným dětem, ale také jejich rodinám a pedagogům. Koordinátor poskytuje metodickou podporu ostatním odborným pracovníkům poraden daného kraje, spolupracuje s příslušnými odbory krajského úřadu a pravidelně monitoruje potřeby nadaných v rámci svého kraje.
Mezi činnosti koordinátorů patří také poskytovat ostatním odborným pracovníkům PPP aktuální přehled institucí a odborníků specializovaných na péči o nadané – jak z oblasti školských zařízení, tak nestátních neziskových organizací. Součástí jejich práce je také mapování a koordinace poradenských služeb pro nadané v daném kraji i sledování nových trendů s tématem nadání v ČR a ve světě. Úzce spolupracují s odborníky ve školních poradenských pracovištích na jednotlivých školách a krajskými koordinátory podpory nadání (KONA).