Spolupracujeme, přemýšlíme, jsme všímaví a bdělí a snad to dobře dopadne...
Nadané dítě má náměty k přemýšlení, zažíje společné dobrodružství a třeba ho to bude motivovat i k vymýšlení vlastní únikovky.
Únikové hry a výpravy v Pardubickém kraji
Pardubice
ExitRoom Pardubice
Web: https://exitroom.cz/
Nabízí několik tematických únikových her vhodných i pro teenagery, například „Labyrint“, „Vězení“ a další. Délka her cca 60 minut. Věk od 12 let s doprovodem.
Quest Pardubice – Městská hra
Web: https://www.questpardubice.cz/
Venkovní dobrodružná hra po centru Pardubic, vhodná pro rodiny s dětmi od 8 let. Interaktivní trasa s úkoly a hádankami.
Litomyšl – Únikovky Litomyšl
Web: https://www.unikovkylitomysl.cz
Rezervace a podrobnosti: dostupné přímo na webu.
Leonardova pracovna – indoor, cca 60 minut, doporučeno od 10 let.
Magická laboratoř – indoor, cca 60 minut, od 10 let.
Tajemství templářů – venkovní trasa (~1,5 hod, 2,5 km), od 10 let.
Sgrafíkova cesta – rodinná hra v okolí zámku Litomyšl
Více na: https://www.zamecke-navrsi.cz/cs/m-1139-sgrafikova-cesta
Venkovní interaktivní hra pro rodiny s dětmi – s mapou, úkoly a malovaným průvodcem.
Sezemice (okres Pardubice) – Escape Hradubice
Konkrétní hra: https://www.escapehradubice.cz/unikova-hra-chernobyl
Chernobyl – indoor, doporučeno od 15 let (mladší teen s doprovodem možný), délka 60 minut.
Moravská Třebová – Útěk z alchymistické laboratoře
Web: https://www.moravskatrebova.cz/turista/unikova-hra-alchymista
Indoor hra pro 2–5 osob, doporučeno od 12 let (mladší děti jen s doprovodem), délka cca 60 minut. Hra je umístěna v areálu městského muzea.
Webinář povede zkušená lektorka a učitelka 1. stupně ZŠ paní Mgr. Jana Rohová.
Co se v rámci semináře dozvíte:
1. Jak ve třídě rozpoznat, že žák potřebuje ve výuce větší podporu ze strany pedagoga
2. Tipy a inspirace do výuky, které zaujmou nadané děti
3. Co jsou Kluby nadaných dětí a jak fungují
4. Učebnice Nadaný žák na 1. stupni ZŠ (nakladatelství Raabe) – praktické ukázky
5. Online kurz Raabe Akademie: Nadaný žák na 1. stupni ZŠ – praktické ukázky
6. Prostor pro vaše otázky a diskuzi
Pro koho je webinář doporučen:
Webinář je určen především pedagogům 1. stupně ZŠ, asistentům pedagoga ZŠ, studentům učitelství 1. stupně ZŠ. Webinář je také vhodný i pro rodiče dětí s nadáním.
Možnost přihlášení: https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_RCt-XrVNR4Wqf1pgUJ4IUA#/registration
V rámci semináře si představíme možnosti výtvarné tvorby, která má jedinečný potenciál otevírat cestu k hlubšímu poznání sebe sama, rozvíjet kreativitu, empatii i schopnost spolupráce. Seminář se zaměřuje na to, jak lze výtvarnou činnost cíleně využívat jako nástroj pro osobnostní a sociální rozvoj dětí – především těch nadaných, ale i ostatních, kteří hledají svůj způsob vyjádření a uplatnění.
Účastníci se seznámí s praktickými tipy a inspirativními příklady ze školní i mimoškolní praxe. Dozví se, jak podpořit výtvarné sebevědomí dítěte, jak pracovat s emocemi prostřednictvím výtvarných aktivit a jak vytvářet bezpečné a tvořivé prostředí pro růst každého jednotlivce.
Během semináře si představíme aktivity, díky kterým můžeme s dětmi pracovat na rozvoji tvořivosti a fantazie, spontaneity a schopnosti experimentování; rozvoji komunikačních dovedností; podpoře sociálního učení a schopnosti spolupráce atd.
Obsah semináře:
Odkaz k přihlášení: https://www.npi.cz/vzdelavani/15-vzdelavaci-programy/90811-vytvarna-tvorba-jako-prostredek-osobnostniho-a-socialniho-rozvoje-nejen-nadaneho-ditete
Seminář na téma práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky je koncipován tak, aby poskytl učitelům komplexní vhled do problematiky a připravil je na efektivní podporu a vedení těchto žáků na základní škole. Obsah semináře je koncipován na 8 vyučovacích hodin a zahrnuje následující témata:
Úvod do problematiky nadání (1. hodina). První hodina semináře je věnována teoretickému vymezení problematiky nadání (mimořádného nadání). Učitelé se seznámí s definicemi a vymezením pojmů nadání, talent, vlohy a inteligence. Bude představen koncept vícečetné inteligence.
Socio-emoční a psychologické aspekty nadaných žáků (2. hodina). Druhá hodina bude zaměřena na vývojové a psychologické aspekty nadaných žáků. Učitelé se dozvědí o charakteristických rysech nadaných žáků a o jejich možnostech seberegulace. Důležitým tématem bude prevence nevhodného nálepkování nadaných žáků a pochopení související s dvojí výjimečnosti v pedagogicko-psychologické praxi.
Nominace, identifikace a diagnostika nadaných žáků (3. hodina). Třetí hodina je zacílena na legislativní ukotvení vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků v českém vzdělávacím systému a na praktické užití navržených podpůrných opatření. Učitelé se seznámí s metodami identifikace nadaných a mimořádně nadaných žáků a možnostmi pedagogické diagnostiky nadání. Důležitou součástí této části bude také vymezení spolupráce s školským poradenským pracovištěm. Dále bude blíže popsán model spolupráce PPP, testování žáků a tvorba IVP pro práci s nadaným žákem. Učitelé se seznámí také s možnostmi diagnostiky a testování nadaných žáků prostřednictvím Mensa Česko.
Individualizace výuky pro nadané žáky (4. hodina). Čtvrtá hodina se zabývá strategiemi diferenciace výuky pro nadané žáky a spolupráce s dalšími institucemi. Učitelé se dozvědí o možnostech financování podpory nadaných žáků a o organizaci dalších podpůrných programů pro nadané žáky. Představeny budou konkrétní příklady dobré praxe
Spolupráce pedagoga, ŠPP a ŠPZ (5. hodina). Pátá hodina se bude zabývat spoluprací pedagoga, pracovníků školského poradenského pracoviště a pracovníků školského poradenského zařízení. Budou představeny příklady tvorby PLPP pro první stupeň podpory a IVP pro další stupně podpory vyplývající z doporučení ŠPZ.
Spolupráce pedagoga s rodiči nadaného žáka (6. hodina). Šestá hodina semináře se bude věnovat klíčovému aspektu práce s nadanými žáky v kontextu spolupráce pedagoga s rodiči. Tato spolupráce má zásadní význam pro úspěšnou podporu a rozvoj nadaných žáků ve školním prostředí a zahrnuje schopnost poskytovat rodičům pravidelnou zpětnou vazbu ohledně pokroku a potřeb nadaného žáka.
Programy pro nadané a mimořádně nadané žáky (7. hodina). Sedmá hodina, bude věnována formálním a neformálním programům pro nadané žáky např. fungování klubu nadaných žáků při ZŠ. Učitelé budou seznámeni s možností realizace výběrových tříd, nabídek neziskových organizací i soukromých institucí.
Praktické příklady a cvičení (8. hodina). Závěrečná hodina bude praktickou částí semináře, kde budou učitelé seznámeni s příklady vyučovacích metod a organizačních forem pro podporu nadaných žáků v rámci svých předmětových oblastí. Budou představeny publikace, které se věnují nadaným žákům. Dále budou specifikovány pomůcky, konkrétní činnosti a nápady pro práci s nadanými žáky ve výuce.
Učitelé budou diskutovat o příkladech dobré praxe pro rozvoj nadaného žáka ve vzdělávání a budou plánovat vlastní přístup k nadaným žákům s ohledem na jejich předmětové zaměření.
Tímto seminářem budou učitelé vybaveni nezbytnými znalostmi a dovednostmi pro efektivní podporu a vedení nadaných žáků ve škole, a to v souladu s aktuálními pedagogickými a psychologickými poznatky a legislativou v oblasti vzdělávání nadaných žáků.
Vzdělávací program vychází z představení potřeby systematické péče o nadání ve škole. Obeznámí pedagogy s jednotlivými oblastmi, které péče o nadání ve škole obnáší, a navede je k vytváření systému péče o nadání ve vlastní škole. Účastníci budou systematicky a přehledově obeznámeni s tématy významu péče o nadání, identifikace nadání, vzdělávacích potřeb nadaných žáků, forem práce s nadanými žáky, formami nadání, institucemi, které se nadaným věnují a jejich nabídkou. Na základě získaných poznatků mohou účastníci začít budovat ve své škole systém péče o nadání a plnit tak svou roli koordinátora péče o nadání. Následně se předpokládá, že účastníci svoje znalosti rozšíří v navazujících vzdělávacích programech.
Přihlašování ZDE.