logo
Přehled podtémat

Inspirace pro práci s žáky se SVP

V této sekci najdete bohatou sbírku zdrojů určených učitelům, kteří hledají nové přístupy a strategie pro práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Články, podcasty a videa obsažené v této sekci poskytují praktické rady, jak efektivně motivovat žáky se SVP a podporovat jejich sebedůvěru. Nabízíme vám také nahlédnutí do osvědčených praktik z mateřských a základních škol, které excelují ve vzdělávání a péči o tyto žáky, a představujeme konkrétní kazuistiky, které vám pomohou lépe pochopit jejich potřeby a potenciál.

28 Výsledky
Příklady dobré praxe
09.09.2025

Jedinci s Aspergerovým syndromem zpravidla vykazují obtíže v oblasti sociální interakce, sociálního porozumění a osvojování nových dovedností. Vyznačují se zvýšenou senzorickou citlivostí a mají tendenci opomíjet širší kontextové souvislosti. Významnou výzvou je pro ně dodržování implicitních pravidel sociální komunikace. Pokud vzdělávací systém adekvátně reflektuje jejich specifické potřeby a pracuje s odlišností, je možné předejít řadě nedorozumění a zátěžovým situacím.

Příklady dobré praxe
23.07.2025

Druhý díl seriálu se věnuje přehledu základních metod alternativní a augmentativní komunikace rozdělených na systémy s pomůckami a bez nich. Podrobně představuje vybrané komunikační systémy využívané v české praxi – Makaton, VOKS a Bliss – včetně jejich přínosů, využití ve vzdělávání a praktických aspektů zavádění do výuky dětí s narušenou komunikační schopností.

Příklady dobré praxe
17.07.2025

NPI přináší seriál o možnostech využití alternativní a augmentativní komunikace, která představuje klíčový nástroj pedagogické podpory dětí s narušením komunikačních schopností. V prvním díle se dozvíte, jak tato metoda umožňuje efektivní dorozumívání, participaci na vzdělávání a rozvoj jazykových dovedností u těchto dětí. Pro vyučující je prostředkem k individualizaci výuky, inkluzi a hlubšímu porozumění potřebám dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.

Příklady dobré praxe
15.06.2025

Různorodost digitálních kompetencí dětí ve třídách je běžná realita. Každé má jiné tempo, potřeby i možnosti. Jak na to reagovat? Nejde jen o nákup pomůcek, ale hlavně o promyšlenou podporu. Těmto otázkám se věnuje NPI a nabízí konkrétní pomoc pro výuku dětí se speciálními vzdělávacími potřebami včetně inspirace z praxe, nástrojů a sdílených zkušeností.

Příklady dobré praxe
30.05.2025

Technologie a žáci/žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami bylo téma dalšího online setkání DigiDay, které proběhlo 29. dubna 2025. Níže se dozvíte, jaké jsou k dispozici pomůcky a asistivní nástroje v digitálních zařízeních, jak si je můžete s dětmi nastavit, a hlavně, jak mohou lidem s hendikepem a speciálními vzdělávacími potřebami pomáhat při učení a objevování světa.

Zpět na začátek