logo

Kurz Dítě s náročným chováním a úloha vychovatelů získal mezinárodní prestižní ocenění CADUV 2025 za nejlepší e-learning!

04.08.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Zřizovatelé škol
Vychovatel/ka
E-learningový kurz vytvořený v rámci Oddělení poradenství v Národním pedagogickém institutu byl oceněn za kvalitu vzdělávání a inovativní přístup. Ocenění potvrzuje, že kurz splňuje vysoké mezinárodní standardy v designu i odbornosti. Zároveň reflektuje pečlivý, rok trvající vývojový proces založený na spolupráci expertů.
Obrázek článku

Foto zdroj: NPI


Tým odborníků připravoval nejen strukturu a scénáře, ale také odborné texty a infografiky. Základem procesu byly interaktivní workshopy s experty z praxe, během nichž vznikala základní témata a scénáře, odborné texty nebo kazuistiky. Každý obsah procházel diskuzí a odbornou oponenturou.


Koordinaci celého procesu měla na starosti Mgr. Monika Veselá, která zajistila plynulou a efektivní komunikaci mezi týmy odborníků, e-learningových designerů a administrativních složek. Pod jejím vedením kurz dosáhl úrovně odpovídající potřebám pracovníků ústavní výchovy (např. dětských domovů a obdobných zařízení) a využívají jej i pedagogové z běžných škol nebo pracovníci školských poradenských zařízení.
Na vývoji se podíleli experti z oblasti poradenství, pedagogiky, psychologie, psychiatrie i digitálního vzdělávání. Jmenovitě je třeba vyzdvihnout roli těchto odborníků:

  • Mgr. Veronika Brémová, psycholožka s bohatou praxí (v MŠ, ZŠ a DD se školou), spoluzakladatelka organizace Endlessly s. r. o., která se věnuje podpoře duševního zdraví dospívajících a jejich rodičů;

  • Mgr. Lucie Součková, psycholožka, terapeutka s dlouholetou praxí v ústavní výchově, nyní zástupkyně ředitelky Diagnostického ústavu Praha;

  • MUDr. Lucia Vašková, dětská a dorostová psychiatryně, původně pedopsychiatryně v PN Bohnice a vedoucí lékařka pedopsychiatrické ambulance v Institutu neuropsychiatrické péče; kromě vlastní praxe dále působí v Centru duševního zdraví pro děti a adolescenty v Praze a Berouně a v Centru zvyšování psychické odolnosti (https://psychickaodolnost.cz/);

  • Tomáš Morávek, DiS., ředitel a vedoucí distribuce organizace (Ne)ohrožené děti, z. ú. (https://www.neohrozenedeti.cz) a autor knihy „Nebuď p*ča aneb jak (ne)pracovat s dětmi“;

  • Mgr. Petr Vítek, terapeut, psycholog, peer konzultant, působí v mnoha institucích – mj. v Centru pro rozvoj péče o duševní zdraví (CRPDZ), jako psycholog ve zdravotnictví v nestátním zdravotnickém zařízení S.E.N.A. s. r. o., má praxi jako školní psycholog a je vedoucím týmu multidisciplinární spolupráce pro chráněné bydlení BONA, o. p. s.

Kvalita kurzu závisí také na designérech, kde je třeba vyzdvihnout roli Mgr. Kateřiny Tůmové z týmu e-learningu NPI, v jejíž osobě se snoubí kombinace odbornosti a zkušeností (externě působí na Katedře zdravotní TV a tělovýchovného lékařství FTVS UK a má zkušenosti z oblasti náhradní rodinné péče). Díky její pečlivé práci je obsah poutavý, vizuálně přehledný a interaktivní.


Pokud chcete vědět, jak lépe porozumět náročnému chování dětí a získat praktické strategie, které mohou pomoci nalézt cestu k dítěti, které nevyrůstá v biologické rodině, přihlaste se na online kurz pro pracovníky a pracovnice s dětmi v ústavní péči – nabízí možnost studia vlastním tempem a přináší praktický pohled na práci s dětmi s náročným chováním! 


Děkujeme všem, kteří se podíleli na vzniku tohoto kurzu – od odborníků přes e-learning designéry až po koordinaci Moniky Veselé. Těší nás, že kurz, jehož cílem bylo podpořit vzdělávání a rozvoj odborných pracovníků ve školství a institucionální výchově, získal toto cenné mezinárodní ocenění.


Oddělení poradenství NPI ČR podporuje školská poradenská zařízení a školní poradenská pracoviště, věnuje se prevenci, spolupracuje se středisky výchovné péče, vyvíjí diagnostické nástroje a zajišťuje informační a vzdělávací aktivity. Oddělení poradenství NPI ČR se tedy snaží o to, aby měly všechny děti, žáci i studenti přístup ke kvalitním a dostupným poradenským službám, které jim pomohou rozvinout jejich potenciál a uspět ve vzdělávání.



Mohlo by Vás zajímat

Kooperace pedagogů při řízení výuky na základních školách

Česká školní inspekce zveřejnila tematickou zprávu zaměřenou na kooperaci pedagogů při řízení výuky na základních školách. Výsledky více než 13 000 hospitací ze 660 škol ukazují, že efektivní spolupráce mezi pedagogy a asistenty pedagoga může významně přispět ke kvalitě výuky, zejména pokud je založena na společném plánování, vyjasnění rolí a podpoře ze strany vedení školy.

Pozvi děcka na snídani – příběh podpory snídaňových klubů

Desítky škol po celé republice v posledních třech letech realizovaly pro své žáky snídaňové kluby. Tato aktivita mohla většinou probíhat díky projektu Podpora rovných příležitostí. Protože projekt ale končí, školy nyní hledají cesty, jak snídaňové kluby udržet i do budoucna.

Badatelský přístup ve výuce

Jak učit dějepis tak, aby žáci skutečně přemýšleli, objevovali a pracovali jako malí historici? V reportáži z chrudimské základní školy se představuje učitel Roman Anýž, který dlouhodobě uplatňuje badatelsky orientovanou výuku. Jeho přístup staví žáky do aktivní role a může být inspirací pro každého, kdo hledá nové cesty ve výuce.