logo
logo
Krajští koordinátoři podpory nadání NPI ČR poskytují poradenství učitelům, nadaným žákům i rodičům

Krajští koordinátoři podpory nadání NPI ČR poskytují poradenství učitelům, nadaným žákům i rodičům

11.10.2023
Autorský tým NPI ČR
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Rodiče
Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF představuje ve videu práci krajských koordinátorů podpory nadaných žáků, Těchto koordinátorů je v ČR 14 a pracují v sítích zainteresovaných škol. Dana Veselá, koordinátorka v Jihomoravském kraji, objasňuje, komu je jaká podpora nabízena. Učitelé mohou využít webináře, videohospitace a kurzy zaměřené na rozvoj a vzdělávání nadaných žáků, rodiče nadaných dětí se mohou obracet na online poradnu nebo přímo na krajské koordinátory.



Struktura videa: 

00:09 Krajská koordinátorka podpory nadání v Jihomoravském kraji, Dana Veselá, představuje strukturu podpory nadaných a mimořádně nadaných žáků v rámci celé České republiky. 

00:56 Podpora nadaných žáků probíhá skupinově a individuálně. Skupinová podpora je určena učitelům. Její první část zahrnuje podporu v rámci sítě zapojených škol v každém kraji. Aktéři sítě se scházejí dvakrát ročně u kulatých stolů a řeší témata dle poptávky učitelů. 

01:49 Druhá část skupinové podpory zahrnuje webináře pro učitele, tzn. školení v přímém přenosu přes internet, a také virtuální hospitace, tzn. videozáznamy výuky učitele ve třídách s nadanými žáky. 

02:34 Třetí část skupinové podpory zahrnuje vzdělávací kurzy pro učitele: Máte zájem zřídit si ve škole pozici koordinátora podpory nadání? NPI ČR nabízí kurzy, kde se dozvíte, jak na to. 

03:10 Čtvrtá část skupinové podpory zahrnuje stáže učitelů ve školách, kde se lze inspirovat příklady dobré praxe ve výuce nadaných žáků. Studijní hospitace je doplněná diskuzí s vedením školy a učiteli – tématem je přenositelnost příkladů dobré praxe. 

04:24 Kromě skupinové podpory probíhá i individuální podpora učitelů. Každý ze 14 krajských koordinátorů podpory nadání navštíví celkem 5 škol během školního roku, které o individuální podporu požádají. O individuální podporu mohou požádat jak nadaní žáci, tak i rodiče. 

04:50 Dana Veselá závěrem vyzývá učitele i rodiče k všímavosti směrem k nadaným žákům.


Tip:

Jste rodič nadaného dítěte a máte dotaz k jeho vzdělávání, rozvoji, duševní pohodě, vztahům s vrstevníky nebo potřebujete více informací či podpory ohledně jakéhokoliv dalšího tématu? Obrátit se můžete na online poradnu Národního pedagogického institutu ČR.


Mohlo by Vás zajímat

Jak na rozvoj nadání v běžné třídě se smíšeným kolektivem na prvním stupni? Dobrá praxe ze ZŠ Křídlovická v Brně

Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF přináší videoukázky práce třídní učitelky v prvním ročníku třídy s rozšířenou výukou některých předmětů, do níž jsou zapojeni nadaní žáci v rámci smíšeného kolektivu. Dana Veselá, koordinátorka podpory nadání institutu v Jihomoravském kraji, je průvodkyní videem. Společně s třídní učitelkou poskytuje komentáře k těmto ukázkám výuky a věnuje se různým aspektům vzdělávání nadaných.

Tematický webinář k dobré praxi ZŠ v Klatovech – inovativní systém podpory nadaných žáků

Podpora nadání ve školách se jeví mnoha učitelům jako nedosažitelný cíl a profesní výzva. Jak nadané žáky efektivně vzdělávat a rozvíjet? Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF představuje další webinář z cyklu zaměřeného na práci s heterogenní třídou, který představí systém podpory nadaných žáků na 2. stupni V ZŠ Klatovy, Čapkova ulice. Diskuse odborníků i zkušených pedagogů je doplněna o videoukázky z „barevných vyučovacích hodin“ a rozhovory s pedagogy a žáky v této škole.

Videoreportáž ze ZŠ v Klatovech: Inovativní systém podpory nadaných žáků

Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF představuje další videoreportáž z cyklu zaměřeného na práci s heterogenní třídou. Toto video se zaměřuje na práci s nadanými žáky a vytváření vhodných vzdělávacích podmínek v heterogenních třídních kolektivech. Vedení školy a učitelé ze ZŠ Klatovy, Čapkova ulice, se již od roku 2017 systematicky věnují podpoře nadaných žáků. Na závěr videa můžete nahlédnout do práce školního parlamentu, kde žáci mají možnost rozvíjet měkké dovednosti.

Zobrazit další články