logo

Katalog nástrojů pro řešení sociálního znevýhodnění ve školách

07.05.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Zřizovatelé škol
V rámci projektu Podpora rovných příležitostí při NPI ČR jsme sestavili Katalog nástrojů podpory, který školám z cílové skupiny představujeme a z něhož bude na každé podporované škole za pomoci krajského konzultanta NPI volena vhodná kombinace nástrojů a intervencí vycházející ze vstupní analýzy potřeb konkrétní školy. Tento výběr se stane podkladem pro samotnou žádost o poskytnutí dotace, kterou jednotlivé školy zpracovávají a podávají na MŠMT.
Obrázek článku

Katalog zahrnuje tyto nástroje:
a) personální podpory škol při práci se sociálně znevýhodněnými žáky (9 různých pozic, např. sociální pedagog nebo asistent pedagoga),
b) přímé podpory těchto žáků (např. zážitkové vzdělávací programy nebo snídaňové kluby),
c) profesní rozvoj pedagogů (např. mentoring, koučink nebo facilitace).
Vedle toho školám průběžně poskytuje metodickou a konzultační podporu určený zástupce NPI, který tak napomáhá realizaci školního projektu. Součástí aktivit je také peer to peer kolegiální spolupráce – síťování mezi řediteli či učiteli, a to jak místní, tak tematická.

Stáhněte si Katalog nástrojů nebo jen seznam pro inspiraci!

Mohlo by Vás zajímat

Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole

Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný všem žákům bez ohledu na věk či školní úspěšnost. Ti zde mohou dobrovolně a bez tlaku dělat to, co právě potřebují: odpočívat, pokecat si, realizovat vlastní nápady nebo se zapojovat do společných aktivit. Takový klub není jen místem pro trávení volného času, ale i pro objevování nových možností, vztahů a dovedností.

Zobrazit další články