Katalog zahrnuje tyto nástroje:
a) personální podpory škol při práci se sociálně znevýhodněnými žáky (9 různých pozic, např. sociální pedagog nebo asistent pedagoga),
b) přímé podpory těchto žáků (např. zážitkové vzdělávací programy nebo snídaňové kluby),
c) profesní rozvoj pedagogů (např. mentoring, koučink nebo facilitace).
Vedle toho školám průběžně poskytuje metodickou a konzultační podporu určený zástupce NPI, který tak napomáhá realizaci školního projektu. Součástí aktivit je také peer to peer kolegiální spolupráce – síťování mezi řediteli či učiteli, a to jak místní, tak tematická.
Stáhněte si Katalog nástrojů pro řešení soc. znevýhodnění ve školách.pdf nebo jen seznam pro inspiraci!
Základní škola Svatopluka Čecha v Kojetíně vzdělává převážně děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Ředitel Jiří Isakidis usiluje o to, aby škola nabízela rovnocenné šance všem žákům a žákyním bez rozdílu a zároveň podporovala i své pedagogy a pedagožky. Jakou podporu škola získala díky projektu Podpora rovných příležitostí NPI a jak ji hodnotí? Na to se ptala krajská konzultantka NPI Lucie Stanjurová.