Katalog zahrnuje tyto nástroje:
a) personální podpory škol při práci se sociálně znevýhodněnými žáky (9 různých pozic, např. sociální pedagog nebo asistent pedagoga),
b) přímé podpory těchto žáků (např. zážitkové vzdělávací programy nebo snídaňové kluby),
c) profesní rozvoj pedagogů (např. mentoring, koučink nebo facilitace).
Vedle toho školám průběžně poskytuje metodickou a konzultační podporu určený zástupce NPI, který tak napomáhá realizaci školního projektu. Součástí aktivit je také peer to peer kolegiální spolupráce – síťování mezi řediteli či učiteli, a to jak místní, tak tematická.
Stáhněte si Katalog nástrojů pro řešení soc. znevýhodnění ve školách.pdf nebo jen seznam pro inspiraci!
Nová publikace Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší zkušenosti z projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) při NPI se zaváděním pozice sociálního pedagoga ve školách. Na příkladech tří sociálních pedagožek ve třech různých školách ukazuje, jak tato profese dokáže být rozmanitá a vycházet vstříc aktuálním potřebám žáků a žákyní, vyučujících i celé školní komunity, i proč si zaslouží pevné místo v českém vzdělávacím systému.