Katalog zahrnuje tyto nástroje:
a) personální podpory škol při práci se sociálně znevýhodněnými žáky (9 různých pozic, např. sociální pedagog nebo asistent pedagoga),
b) přímé podpory těchto žáků (např. zážitkové vzdělávací programy nebo snídaňové kluby),
c) profesní rozvoj pedagogů (např. mentoring, koučink nebo facilitace).
Vedle toho školám průběžně poskytuje metodickou a konzultační podporu určený zástupce NPI, který tak napomáhá realizaci školního projektu. Součástí aktivit je také peer to peer kolegiální spolupráce – síťování mezi řediteli či učiteli, a to jak místní, tak tematická.
Stáhněte si Katalog nástrojů nebo jen seznam pro inspiraci!
Jak mohou vedení škol a zřizovatelé podpořit rovné příležitosti ve vzdělávání? Na podporu dětí se speciálními vzdělávacími potřebami není škola sama – důležitou roli sehrávají také jejich zřizovatelé. Co je potřeba k dobré spolupráci mezi školou a zřizovatelem?