VIDEO: Krajští koordinátoři podpory nadání NPI ČR poskytují poradenství učitelům, nadaným žákům i rodičům

VIDEO: Krajští koordinátoři podpory nadání NPI ČR poskytují poradenství učitelům, nadaným žákům i rodičům

11.10.2023
Autorský tým NPI ČR
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Rodiče
Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF představuje ve videu práci krajských koordinátorů podpory nadaných žáků, Těchto koordinátorů je v ČR 14 a pracují v sítích zainteresovaných škol. Dana Veselá, koordinátorka v Jihomoravském kraji, objasňuje, komu je jaká podpora nabízena. Učitelé mohou využít webináře, videohospitace a kurzy zaměřené na rozvoj a vzdělávání nadaných žáků, rodiče nadaných dětí se mohou obracet na online poradnu nebo přímo na krajské koordinátory.



Struktura videa

00:09 Krajská koordinátorka podpory nadání v Jihomoravském kraji, Dana Veselá, představuje strukturu podpory nadaných a mimořádně nadaných žáků v rámci celé České republiky. 

00:56 Podpora nadaných žáků probíhá skupinově a individuálně. Skupinová podpora je určena učitelům. Její první část zahrnuje podporu v rámci sítě zapojených škol v každém kraji. Aktéři sítě se scházejí dvakrát ročně u kulatých stolů a řeší témata dle poptávky učitelů. 

01:49 Druhá část skupinové podpory zahrnuje webináře pro učitele, tzn. školení v přímém přenosu přes internet, a také virtuální hospitace, tzn. videozáznamy výuky učitele ve třídách s nadanými žáky. 

02:34 Třetí část skupinové podpory zahrnuje vzdělávací kurzy pro učitele: Máte zájem zřídit si ve škole pozici koordinátora podpory nadání? NPI ČR nabízí kurzy, kde se dozvíte, jak na to. 

03:10 Čtvrtá část skupinové podpory zahrnuje stáže učitelů ve školách, kde se lze inspirovat příklady dobré praxe ve výuce nadaných žáků. Studijní hospitace je doplněná diskuzí s vedením školy a učiteli – tématem je přenositelnost příkladů dobré praxe. 

04:24 Kromě skupinové podpory probíhá i individuální podpora učitelů. Každý ze 14 krajských koordinátorů podpory nadání navštíví celkem 5 škol během školního roku, které o individuální podporu požádají. O individuální podporu mohou požádat jak nadaní žáci, tak i rodiče. 

04:50 Dana Veselá závěrem vyzývá učitele i rodiče k všímavosti směrem k nadaným žákům.

Tip:

Jste rodič nadaného dítěte a máte dotaz k jeho vzdělávání, rozvoji, duševní pohodě, vztahům s vrstevníky nebo potřebujete více informací či podpory ohledně jakéhokoliv dalšího tématu? Obrátit se můžete na online poradnu Národního pedagogického institutu ČR.


Mohlo by Vás zajímat

Nadané děti a umělá inteligence

Nadané děti a umělá inteligence

VIDEO: Jak na rozvoj nadání v běžné třídě se smíšeným kolektivem na prvním stupni? Dobrá praxe ze ZŠ Křídlovická v Brně

Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF přináší videoukázky práce třídní učitelky v prvním ročníku třídy s rozšířenou výukou některých předmětů, do níž jsou zapojeni nadaní žáci v rámci smíšeného kolektivu. Dana Veselá, koordinátorka podpory nadání institutu v Jihomoravském kraji, je průvodkyní videem. Společně s třídní učitelkou poskytuje komentáře k těmto ukázkám výuky a věnuje se různým aspektům vzdělávání nadaných.

Tematický webinář k dobré praxi ZŠ v Klatovech – inovativní systém podpory nadaných žáků

Podpora nadání ve školách se jeví mnoha učitelům jako nedosažitelný cíl a profesní výzva. Jak nadané žáky efektivně vzdělávat a rozvíjet? Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF představuje další webinář z cyklu zaměřeného na práci s heterogenní třídou, který představí systém podpory nadaných žáků na 2. stupni V ZŠ Klatovy, Čapkova ulice. Diskuse odborníků i zkušených pedagogů je doplněna o videoukázky z „barevných vyučovacích hodin“ a rozhovory s pedagogy a žáky v této škole.

Zobrazit další články