logo
Přehled podtémat

Inspirace pro práci s žáky se SVP

V této sekci najdete bohatou sbírku zdrojů určených učitelům, kteří hledají nové přístupy a strategie pro práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Články, podcasty a videa obsažené v této sekci poskytují praktické rady, jak efektivně motivovat žáky se SVP a podporovat jejich sebedůvěru. Nabízíme vám také nahlédnutí do osvědčených praktik z mateřských a základních škol, které excelují ve vzdělávání a péči o tyto žáky, a představujeme konkrétní kazuistiky, které vám pomohou lépe pochopit jejich potřeby a potenciál.

24 Výsledky
Příklady dobré praxe
30.05.2025

Technologie a žáci/žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami bylo téma dalšího online setkání DigiDay, které proběhlo 29. dubna 2025. Níže se dozvíte, jaké jsou k dispozici pomůcky a asistivní nástroje v digitálních zařízeních, jak si je můžete s dětmi nastavit, a hlavně, jak mohou lidem s hendikepem a speciálními vzdělávacími potřebami pomáhat při učení a objevování světa.

Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Příklady dobré praxe
17.02.2024

Třídílný seriál přináší učitelům i asistentům pedagoga tipy pro práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami v oblasti motivace.

Učitel/učitelka
Asistent/ka pedagoga
Příklady dobré praxe
13.01.2024

V předchozích dvou dílech třídílného seriálu jsme probrali některé strategie podpory sebedůvěry a vnitřní motivace u žáků a žákyň se speciálními vzdělávacími potřebami, jako jsou sdílení úspěchů dítěte, rozvoj zodpovědnosti, umět požádat ve vhodnou chvíli o pomoc a další. V posledním díle se zaměříme na to, jak mohou vyučující anebo asistenti či asistentky podpořit motivaci žáků, když se potýkají s úkoly, které jsou pro ně nezáživné, nebo když čelí při plnění úkolů opakovaným neúspěchům.

Učitel/učitelka
Asistent/ka pedagoga
Příklady dobré praxe
10.01.2024

V úvodním dílu třídílného seriálu jsme probrali některé strategie podpory sebedůvěry a vnitřní motivace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jako jsou: popisný jazyk, rozlišování mezi pomocí a kontrolou, ocenění i malých úspěchů, podpora při zvládání dětských obav a prevence psychických bariér při zkušenosti s neúspěchem. Ve druhé části se podíváme na další metody, které pomáhají dětem rozvíjet samostatnost a zodpovědnost, jako i schopnost vyhledávat a přijímat podporu.

Učitel/učitelka
Asistent/ka pedagoga
Příklady dobré praxe
07.01.2024

V tomto textu asistenti a asistentky pedagoga naleznou rady a instrukce, které jim umožní efektivně pracovat s motivací dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, posilovat jejich interní motivaci a umožnit jim prožít pocit úspěchu, čímž se zvýší jejich sebevědomí. Text dále obsahuje tipy pro efektivní práci během výuky, rozvoj dětí a způsoby, jak se zaměřit na komunikaci s nimi.

Učitel/učitelka
Asistent/ka pedagoga
Zpět na začátek