Segregace žáků z etnických a sociálně znevýhodněných minorit představuje problém v řadě zemí napříč evropským kontinentem. Výhodu této jinak smutné situace je to, že při hledání řešení segregace je možné inspirovat se i v jiných evropských zemích.
Projekt Podpora rovných příležitostí s koncem roku končí a protože jsme během jeho působení načerpali na základě spolupráce s více než 440 školami spoustu přínosných zkušeností, připravili jsme pro Vás komplexní vzdělávací balíček, kde najdete řadu dílčích metodik a více než 60 webinářů, které pomáhají školám lépe porozumět potřebám žáků se sociálním znevýhodněním – a účinně na ně reagovat.
Tým projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) absolvoval koncem května několikadenní studijní cestu do Estonska. Jejím cílem bylo poznat tamní přístup k rovnosti ve vzdělávání a získat inspiraci pro řešení sociálního znevýhodnění v českém prostředí. Během čtyřdenního programu účastníci navštívili dvě základní školy – jednu v hlavním městě Tallinnu (ZŠ Ristiku) a druhou ve městě Jõhvi na východě země.
Aktivita Desegregace jako součást projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) při NPI přináší cenné poznatky o tom, jak je toto citlivé téma vnímáno napříč různými (nejen vzdělávacími) aktéry, a identifikuje zásadní podmínky pro jeho efektivní řešení.
V osmém díle podcastu ŠKOLA POMÁHÁ jsme přivítali Karla Müllera – evangelického faráře, školního kaplana a učitele na církevní základní škole Bratrská škola na Praze 7. Vedle toho působí jako krizový intervent a terapeut, je součástí dua Pastoral Brothers a svým otevřeným, srozumitelným přístupem inspiruje mladé i dospělé v otázkách víry, vztahů a duševního zdraví.