Foto zdroj: Freepik
Přečtěte si celý text Lucie Obrovské, která pracuje mj. jako právnička v Kanceláři veřejného ochránce práv.
Text vznikl v rámci projektu Podpora rovných příležitostí a je součástí vzdělávacího kurzu zaměřeného na podporu žáků se sociálním znevýhodněním ve vzdělávání.
Škola Maxe Švabinského v Teplicích, kterou navštěvuje vyšší počet žáků a žákyň ze sociálně znevýhodněného prostředí, se rozhodla začlenit do svého poradenského týmu sociální pedagožku. Tento krok byl realizován díky účasti školy v projektu Podpora rovných příležitostí při NPI ČR. Ve třetí, závěrečné části této série se budete moci dočíst o tom, jak nová členka týmu pomáhá žákům a žákyním druhého stupně s přechodem na střední školy a odborná učiliště a jak zvládá komunikační výzvy s rodiči.
Video se věnuje spravedlivému poskytování nadstandardní podpory ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a expert v NPI ČR, vysvětluje teoretické, zákonné a praktické důvody pro zajištění této podpory. Video, určené školám zapojeným v projektu Podpora rovných příležitostí, může být užitečné i pro další zřizovatele, ředitele, školy a rodiče.
Edita Jurečková, ředitelka Základní školy Maxe Švabinského v Teplicích s velkým počtem žáků a žákyň ze sociálně znevýhodněného prostředí, si dala za úkol rozšířit školní poradenské pracoviště o roli sociální pedagožky. Tento cíl se jí podařilo dosáhnout díky zapojení do projektu Podpora rovných příležitostí. První část třídílné série o efektivních metodách práce se žáky a žákyněmi ze sociálně znevýhodněného prostředí v této škole se zabývá preventivními opatřeními a strategiemi pro řešení problémů spojených se záškoláctvím.