logo

Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání

04.11.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Zřizovatelé škol
Třídní učitel/ka
Odborná veřejnost
Projekt Podpora rovných příležitostí s koncem roku končí a protože jsme během jeho působení načerpali na základě spolupráce s více než 440 školami spoustu přínosných zkušeností, připravili jsme pro Vás komplexní vzdělávací balíček, kde najdete řadu dílčích metodik a více než 60 webinářů, které pomáhají školám lépe porozumět potřebám žáků se sociálním znevýhodněním – a účinně na ně reagovat.
Obrázek článku


Všechny materiály AKADEMIE ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ jsou řazeny podle oblastí sociálního znevýhodnění, jak je popisuje metodika Identifikace dětí a žáků se sociálním znevýhodněním v MŠ, ZŠ a SŠ (NPI, 2025). Školy, učitelé a poradenští pracovníci na základě výsledků identifikace vidí, ve kterých oblastech se u jejich žáků sociální znevýhodnění projevuje ve vyšší míře, a ve volbě metodik a webinářů se mohou právě na tyto oblasti zaměřit. Tímto webinářem tedy doporučujeme začít. To vám pomůže zorientovat se v tom, které oblasti ze sedmi potřebujete ve své praxi zacílit:

A. Nedostatečná podpora v domácím prostředí
B. Nedostatečné osvojení vyučovacího jazyka
C. Náročné chování z ne-zdravotních důvodů 
D. Malá motivace a časté absence 
E. Nedostatečné naplnění psychických potřeb 
F. Nedostatečné naplnění materiálních potřeb 
G. Složitá spolupráce s rodiči


Výhodou Akademie je, že ji můžete studovat svým vlastním tempem a v takovém rozsahu, v jakém zrovna potřebujete. Je rozdělena do sedmi balíčků a při přihlášení na Akademii získáte přístup k obsahu všech balíčků.


Chcete se do tématu ponořit víc?
Přihlaste se na e-learningový kurz, který nabízí konkrétní příklady z praxe, videoukázky z identifikace žáků a praktické tipy, jak metodiku využít ve škole.


Vzdělávání je nyní dostupné kdykoli, odkudkoli a zdarma – pro všechny, kdo chtějí věnovat pozornost dětem, které mají ve vzdělávání nerovné podmínky z ne-zdravotních důvodů.






Mohlo by Vás zajímat

Sociální role školy

Sociální role školy je už dlouho diskutovaným pojmem, který nabývá v posledních letech na významu, a to nejen se zvyšujícím se počtem dětí, jejichž rodiny žijí v chudobě a sociálním vyloučení. Na půdě NPI proto vznikl v rámci projektu Podpora rovných příležitostí koncepční dokument, jehož cílem je definovat sociální roli školy a nastínit, ve kterých důležitých oblastech podpory dětí a žáků/žákyní by se měla sociální role školy projevit.

Průvodce školním rokem pro kariérové poradce na základní škole – díl 5.

Přinášíme příklad dobré praxe ze ZŠ Písečná v Chomutově: Kariérová poradkyně podporuje žáky v samostatném a zodpovědném rozhodování o kariérní dráze. V páté části seriálu představujeme „Den povolání“ – praktický workshop, kde žáci 9. ročníků připravují aktivity pro mladší spolužáky z 3.–5. tříd. Akce umožňuje žákům získat praktické zkušenosti s různými profesemi, lépe poznat své schopnosti a ujasnit si budoucí směřování.

Průvodce školním rokem pro kariérové poradce na základní škole – díl 4.

Přinášíme příklad dobré praxe ze ZŠ Písečná v Chomutově: Kariérová poradkyně na základní škole pomáhá žákům k samostatnému a zodpovědnému rozhodování v oblasti kariérních voleb. Nejde jen o výběr střední školy, ale o komplexní práci s jedincem prostřednictvím aktivizujících metod. Ve čtvrté části seriálu představujeme „Blok aktivit“ – praktický návod na aktivity pro žáky 8. ročníků, které rozvíjejí sebepoznání, podporují jedinečnost a usnadňují volbu další vzdělávací či profesní dráhy.

Zobrazit další články