logo

Metodická informace k diagnostice rozumových schopností dětí, žáků a studentů ve školských poradenských zařízeních

29.07.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Zřizovatelé škol
Vychovatel/ka
Pro potřeby diagnostiky rozumových schopností dětí, žáků/žákyní, studentů/studentek ve školských poradenských zařízeních pracovní skupina odborníků z MŠMT a NPI nově vytvořila metodickou informaci. Tento materiál obsahuje výklad jednotlivých ustanovení, přehled používaných diagnostických nástrojů, doporučenou literaturu i konkrétní postupy a doporučení určená pedagogickým pracovníkům/pracovnicím škol, školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení.
Obrázek článku

Foto zdroj: Freepik

Zvláštní pozornost je věnována diagnostice mírné poruchy vývoje intelektu, která je zejména u žáků z odlišného kulturního prostředí a/nebo s jinými životními podmínkami z hlediska volby vhodného diagnostického postupu a interpretace výsledků vyšetření náročná.

Projděte a stáhněte si celou Metodickou informaci k diagnostice rozumových schopností.pdf!

I její přílohy:

Příloha č. 1 komentáře k ustanovením metodické informace.pdf

Příloha č. 2 tabulka diagnostických nástrojů.pdf

Příloha č. 3 literatura.pdf

Příloha č. 4 postupy a doporučení.pdf



Mohlo by Vás zajímat

Supervize ve školách: Jak funguje a co přináší

Supervize se již na školách docela zabydlely. Ne všichni jsou jim nakloněni a panuje kolem nich mnoho mýtů. Co mohou školám přinést a jak konkrétně fungují?

Jak poznat efektivní program primární prevence? Máme pro vás klíčová kritéria na jednom místě!

Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, které programy jsou pro žáky skutečně přínosné a bezpečné, a které naopak nemusí mít očekávaný efekt. Abychom školám tento výběr usnadnili, připravili jsme v rámci projektu Podpora rovných příležitostí check-list školské prevence, jednoduchý nástroj, který pomůže lépe se orientovat v nabídce a vybrat programy dle potřeb školy.

Výchovný poradce

VÝCHOVNÝ PORADCE (dále jen VP) je pedagogickým pracovníkem školy, který absolvoval specializační studium a působí v rámci systému výchovného poradenství ve škole. Výchovný poradce představuje základní úroveň poradenského systému. Učitelé, žáci i rodiče ho mohou požádat o pomoc při řešení obtížného případu, jeho výhodou je znalost školy, na níž působí. Představuje spojovací článek mezi školou a školskými poradenskými zařízeními. V rámci školy může VP poskytnout pomoc učitelům i při řešení problém

Zobrazit další články