Foto zdroj: Freepik
Zvláštní pozornost je věnována diagnostice mírné poruchy vývoje intelektu, která je zejména u žáků z odlišného kulturního prostředí a/nebo s jinými životními podmínkami z hlediska volby vhodného diagnostického postupu a interpretace výsledků vyšetření náročná.
Projděte a stáhněte si celou Metodickou informaci k diagnostice rozumových schopností.pdf!
I její přílohy:
Příloha č. 1 komentáře k ustanovením metodické informace.pdf
Příloha č. 2 tabulka diagnostických nástrojů.pdf
Příloha č. 4 postupy a doporučení.pdf
Supervize se již na školách docela zabydlely. Ne všichni jsou jim nakloněni a panuje kolem nich mnoho mýtů. Co mohou školám přinést a jak konkrétně fungují?
Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, které programy jsou pro žáky skutečně přínosné a bezpečné, a které naopak nemusí mít očekávaný efekt. Abychom školám tento výběr usnadnili, připravili jsme v rámci projektu Podpora rovných příležitostí check-list školské prevence, jednoduchý nástroj, který pomůže lépe se orientovat v nabídce a vybrat programy dle potřeb školy.
VÝCHOVNÝ PORADCE (dále jen VP) je pedagogickým pracovníkem školy, který absolvoval specializační studium a působí v rámci systému výchovného poradenství ve škole. Výchovný poradce představuje základní úroveň poradenského systému. Učitelé, žáci i rodiče ho mohou požádat o pomoc při řešení obtížného případu, jeho výhodou je znalost školy, na níž působí. Představuje spojovací článek mezi školou a školskými poradenskými zařízeními. V rámci školy může VP poskytnout pomoc učitelům i při řešení problém