Zdroj: Canva
1. – 3. července 2025 | Vlašim
Národní pedagogický institut zve vyučující na prezenční DIGI Letní školu II, která se uskuteční ve Vlašimi. Třídenní vzdělávací setkání je určeno především vyučujícím žáků a žákyní se speciálními vzdělávacími potřebami – a to jak ve třídách zřízených dle § 16 odst. 9 školského zákona, tak v běžných školách.
Letní škola nabídne rozšířené výukové moduly, které se zaměřují na zavádění nové informatiky a cílený rozvoj digitálních kompetencí u žactva s přiznanými podpůrnými opatřeními. Účastníci se mohou těšit na množství praktických ukázek, tipů a metodických inspirací, které lze snadno přenést do vlastní výuky.
Program je veden týmem zkušených lektorů NPI, kteří se dlouhodobě věnují online i prezenčnímu vzdělávání vyučujících v oblasti speciální pedagogiky a využití digitálních technologií ve výuce. V rámci workshopů si účastníci vyzkouší osvědčené pedagogické přístupy, práci s digitálními učebními pomůckami i kompenzačními nástroji. Chybět nebudou ani ukázky možností využití umělé inteligence (AI) ve vzdělávání.
Součástí setkání bude také prostor pro sdílení zkušeností, diskusi a budování profesních kontaktů v atmosféře vzájemného respektu a podpory.
Výuka nové informatiky u žactva s mentálním postižením
Rozvoj digitálních kompetencí u žactva s různými typy znevýhodnění
Inovace a nové přístupy v oblasti digitálního vzdělávání
Práce s digitálními učebními pomůckami a kompenzačními nástroji
Možnosti využití AI ve výuce žactva se SVP
Srdečně vás zveme k účasti na letní škole. Přidejte se k nám a společně prozkoumejme nové možnosti výuky informatiky a rozvoje digitálních kompetencí u žactva s podpůrnými opatřeními.
👉 Přihlásit se můžete zde
Dlouhodobě usilujeme o neustálé zvyšování kvality vzdělávání v Olomouci. Klíčovým prvkem této snahy je naše aktivní spolupráce se statutárním městem Olomouc.
Dne 22. dubna 2025 proběhlo v prostorách Národního pedagogického institutu v Praze odborné setkání na téma Sociální role školy v kontextu systémových opatření. Akce se konala v rámci projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) a zúčastnilo se jí přes 20 zástupců z řady organizací, mimo jiné z PAQ Research, Člověka v tísni, SOFA, Nadace Albatros, META o.p.s., EDUinu, Nadace Sirius, Platformy pro včasnou péči nebo Asociace sociálních pedagogů.
Město Teplice ve spolupráci s klíčovými aktéry z oblasti vzdělávání zakládá pracovní skupinu pro přípravu Strategického plánu vzdělávání. Cílem je vytvořit společnou vizi a konkrétní kroky pro kvalitní, dostupné a inkluzivní vzdělávání.