jak školy identifikují žáky se sociálním znevýhodněním a jaké zkušenosti přináší využití metodiky PROP;
definici sociální role školy včetně podrobného vymezení;
jakým způsobem by mohlo být systémově zajištěno spravedlivější financování podpory žáků – zejména prostřednictvím tzv. indexovaného financování.
Setkání proběhlo v otevřené a vstřícné atmosféře. Zástupci NPI ČR představili účastníkům akce některé dílčí výstupy projektu PROP, které jsou zaměřeny na oblast sociální role školy a na podporu žáků se sociálním znevýhodněním. Účastníci poskytli věcné a podnětné připomínky k představeným výstupům a ocenili možnost využít některé z prezentovaných materiálů i ve své vlastní praxi – jako doplnění či rozšíření svých současných přístupů. Velkým přínosem bylo i to, že jsme měli možnost porovnat a vzájemně přibližovat naše východiska a sdílet pohledy napříč různými organizacemi.
Diskuze se mimo jiné dotkla i výzev, které návrh indexovaného financování přináší, včetně potřeby korekčních mechanismů. Zazněla zároveň ochota a zájem ve spolupráci pokračovat – a v budoucnu se detailněji věnovat konkrétním otázkám, například právě propojení metodiky identifikace žáků se sociálním znevýhodněním s návrhem systémových opatření.
Inspirujte se knihou Konec školní nudy s podtitulem Didaktické metody 21. století od Dagmar Sieglové, která nabízí konkrétní a praktické návody, jak aktivně zapojit žáky a studenty do výuky. Vyučující všech stupňů škol v ní najdou inspiraci pro využití interaktivních technik – od brainstormingových přes dramatizační až po vizualizační – a jejich propojení s výukovými metodami.