V každém z krajů nabízíme v podzimních měsících po dvou seminářích, z nichž první je zaměřen na téma Budování pozitivního třídního klimatu (Modul I) a druhý na Realizaci výuky srozumitelné pro všechny žáky (Modul II). Prezenční semináře nabízí nejen vyučujícím, ale i asistentům a asistentkám pedagoga či vedoucím pracovníkům prohloubení znalostí a dovedností v oblasti plánování, průběhu a vyhodnocování vzdělávacího procesu v heterogenních třídních kolektivech. Na jaká konkrétní témata se můžete těšit?
Modul I:
učitelova práce s rutinami a rituály navozující pocity „my“
úprava pracovního prostředí tak, aby umožňovala otevřené vyučování
podpora žádoucího chování žáků
Modul II:
používání jednoduchého jazyka a vizuální opory
vytváření pestrých společných učebních situací
průběžné zjišťování porozumění žáků
efektivní nastavování formativního hodnocení tak, aby každý mohl zažít úspěch
V měsíci říjnu proběhnou následující semináře:
👩🏫 NPI Olomouc
🗓️ Termín Modul I: 7. 10. 2024 🔗 Přihlásit se můžete zde
🗓️ Termín Modul II: 21. 10. 2024 🔗 Přihlásit se můžete zde
👩🏫 NPI Zlín
🗓️ Termín Modul I: 10. 10. 2024 🔗 Přihlásit se můžete zde
👩🏫 NPI Plzeň
🗓️ Termín Modul I: 11. 10. 2024 🔗 Přihlásit se můžete zde
👩🏫 NPI Praha
🗓️ Termín Modul I: 17. 10. 2024 🔗 Přihlásit se můžete zde
🗓️ Termín Modul II: 18. 10. 2024 🔗 Přihlásit se můžete zde
👩🏫 NPI Karlovy Vary
🗓️ Termín Modul I: 22. 10. 2024 🔗 Přihlásit se můžete zde
Praha, 19. listopadu 2024 – Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání vedení škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo téměř 300 zástupců vedení ze škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), který NPI zastřešuje.