VIDEOROZHOVOR: Když doučují studenti VŠ

22.07.2024
Učitel/učitelka
Podívejte se na krátké video, kde Jakub Jelen, koordinátor iniciativy Fakulty doučují na Přírodovědecké fakultě UK, představuje tuto iniciativu a její přínosy pro vysoké, základní a střední školy. V navazujícím rozhovoru se na doučování podíváme očima doučující studentky a doučované žákyně, a zjistíme motivaci k doučování a přípravu na něj.

❓ Jaká je motivace k doučování?
❓ Na co se před doučováním připravit?
❓ Jak funguje iniciativa Fakulty doučují?
❓ A co tato iniciativa přináší vysokým, základním a středním školám?


Užitečné odkazy:
🌐 Fakulty doučují
🌐Doučujte.cz – metodická podpora doučujícím; sdílené sesbírané materiály, tipy, doporučení a odkazy, které doučování mohou usnadnit a podpořit
🌐 Člověk v tísni

Mohlo by Vás zajímat

VIDEOREPORTÁŽ: „Když jdu na doučko, tak se těším do školy víc“

Již podruhé se vydáváme na ZŠ Cimburkova na pražském Žižkově, kde se setkáme se žáky, kteří chodí na doučování, a zjistíme, co se jim na něm líbí. Prozkoumáme, jak se díky doučování změnil jejich vztah k výuce a škole, a uvidíme, jak jejich proměnu vnímají samotní doučující. Tentokrát se zaměřujeme na příběhy samotných žáků, kteří často pocházejí ze sociálně znevýhodněného prostředí.

VIDEO: Doučování - tam, kde obtíže nestojí v cestě vizi

Podívejte se na reportáž ze ZŠ Cimburkova v pražském Žižkově, kde se dozvíte, zda doučují výhradně kmenoví učitelé a jaké to přináší výhody a úskalí. Zjistíte, jak se mění vztah učitele a žáka při doučování a jak budovat porozumění mezi školou a rodinou a stanovit zdravé hranice. Školu, kterou navštěvuje asi 250 žáků, z nichž téměř 70 % využívá doučování, navštěvuje vysoké procento dětí se sociálním znevýhodněním a čtvrtina je z Ukrajiny.

VIDEOREPORTÁŽ: Doučování na Fakultní ZŠ Komenium v Olomouci

Video přináší pohled na iniciativu Fakulty doučují, kde studenti vysokých škol pomáhají doučovat žáky na Fakultní základní škole Komenium ve spolupráci s Univerzitou Palackého v Olomouci. Ředitelka Petra Romanovská zdůrazňuje, že pomoc studentů ulevuje učitelům a přináší čerstvé nápady. Studentka Ivana Dronzeková a koordinátorka Jana Slezáková popisují, jak doučování propojuje teoretické znalosti s praxí a motivuje žáky ke zlepšení.

Zobrazit další články