logo

VIDEO: Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

22.07.2024
Učitel/učitelka
„Pokud se dítě těší na doučovatele a má k němu kladný vztah, je to už polovina úspěchu. Klíčové je vytvářet pozitivní vztah.“ Video přináší osobní pohled Michaely Kučerové, pracovnice organizace Člověk v tísni, na doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Proč děti ze znevýhodněného prostředí někdy extrémně "machrují"?
Proč pro ně mohou být tvořivé úkoly stresující?
Proč si od nich při doučování nechat vyprávět o oblíbených celebritách?

Odpovědi na tyto (i mnohé další) otázky najdete ve videu.

Dozvíte se:

  • Jak se liší doučování od běžné výuky?
  • V jakém prostředí děti nejlépe doučovat?
  • Jaké pomůcky se při doučování dětí ze znevýhodněného prostředí osvědčily?
  • Jsou pomůcky, které se naopak pro doučování dětí ze znevýhodněného prostředí nehodí?
  • Jaká jsou úskalí doučování dětí ze znevýhodněného prostředí?
  • Jak doučování těchto dětí reagují rodiče?
  • Jak k doučování motivovat děti, které nemají podporu z rodiny?
  • „Tajné“ tipy na doučování dětí ze znevýhodněného prostředí.
     

Materiály k doučování:

Mohlo by Vás zajímat

Hravé doučování: Jak zapojit gamifikaci, storytelling a únikové hry do výuky

Gamifikace, únikové hry a storytelling – tři způsoby, jak udělat doučování atraktivnější i efektivnější. Každý z těchto přístupů má své kouzlo a přináší nové možnosti, jak žáky a žákyně zapojit a udržet jejich pozornost. Podívejme se, jak je můžete využít ve své praxi.

Zobrazit další články