VIDEO: Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

VIDEO: Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

22.07.2024
Učitel/učitelka
„Pokud se dítě těší na doučovatele a má k němu kladný vztah, je to už polovina úspěchu. Klíčové je vytvářet pozitivní vztah.“ Video přináší osobní pohled Michaely Kučerové, pracovnice organizace Člověk v tísni, na doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Proč děti ze znevýhodněného prostředí někdy extrémně "machrují"?
Proč pro ně mohou být tvořivé úkoly stresující?
Proč si od nich při doučování nechat vyprávět o oblíbených celebritách?

Odpovědi na tyto (i mnohé další) otázky najdete ve videu.

Dozvíte se:

  • Jak se liší doučování od běžné výuky?
  • V jakém prostředí děti nejlépe doučovat?
  • Jaké pomůcky se při doučování dětí ze znevýhodněného prostředí osvědčily?
  • Jsou pomůcky, které se naopak pro doučování dětí ze znevýhodněného prostředí nehodí?
  • Jaká jsou úskalí doučování dětí ze znevýhodněného prostředí?
  • Jak doučování těchto dětí reagují rodiče?
  • Jak k doučování motivovat děti, které nemají podporu z rodiny?
  • „Tajné“ tipy na doučování dětí ze znevýhodněného prostředí.
     

Materiály k doučování:

Mohlo by Vás zajímat

VIDEOREPORTÁŽ: „Když jdu na doučko, tak se těším do školy víc“

Již podruhé se vydáváme na ZŠ Cimburkova na pražském Žižkově, kde se setkáme se žáky, kteří chodí na doučování, a zjistíme, co se jim na něm líbí. Prozkoumáme, jak se díky doučování změnil jejich vztah k výuce a škole, a uvidíme, jak jejich proměnu vnímají samotní doučující. Tentokrát se zaměřujeme na příběhy samotných žáků, kteří často pocházejí ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Zobrazit další články