Další zajímavé odkazy a materiály

06.01.2024
Mgr. Zuzana Žampachová, PaedDr. Věra Čadilová
Učitel/učitelka
V závěrečném díle seriálu naleznete výčet doporučených zdrojů k tématu podpory žáků s poruchou autistického spektra (PAS) při jejich vzdělávání.
Obrázek článku

Další doporučené zdroje   Další doporučené zdroje   Další doporučené zdroje   Další doporučené zdroje 


Další doporučené zdroje 

  • ATTWOOD, T. (2005). Aspergerův syndrom. Praha: Portál. ISBN 80-7178-979-8. 
  • BARBERA, M. L., RASMUSSEN, T. (2019). Rozvoj verbálního chování. Brno: Masarykova univerzita – Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-210-9212-9. 
  • BĚLOHLÁVKOVÁ, L., VOSMIK, M. (2010). Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: Možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-687-2. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. (2008). Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Praha: Portál, 2008. ISBN9 78-80-7367-475-5. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. (2020). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění: dílčí část. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4669-1. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. (2012). Metodika práce se žákem s poruchami autistického spektra. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3309-7. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. (2015). Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků s poruchou autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4453-6. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. (2022). Metodika kariérového poradenství pro žáky s poruchou autistického spektra. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-6114-4. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. (2020). Tvorba individuálních vzdělávacích plánů pro žáky s PAS. 2. vydání. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88290-68-1. 
  • ČADILOVÁ, V.,  ŽAMPACHOVÁ, Z. (2021). Povolání: asistent pedagoga. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88290-97-1. 
  • DUBIN, N. (2009). Šikana dětí s PAS. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-553-0. 
  • GOETZ, M., UHLÍKOVÁ, P. (2009). ADHD – porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-630-4. 
  • GRANDIN, T., PANEK. R. (2014). Mozek autisty. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-3115-8. 
  • HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. (2014). Dětský autismus. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0686-6. 
  • HRDLIČKA, M. (2020). Mýty a fakta o autismu. Praha: Portál. ISBN: 978-80-262-1648-3. 
  • MARKOVÁ, A., CIBULKOVÁ, A. a kol. (2022). Užití prvků aplikované behaviorální analýzy ve školním prostředí. Praha: NPI ČR. ISBN 978-80-7578-079-9 (brožováno). 
  • NOTBOHM, E. (2021). 10 věcí, které by vaše dítě s autismem chtělo, abyste věděli. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1753-4. 
  • PRAŠKO, J. (2003). Obsedantně-kompulzivní porucha a jak se jí bránit: příručka pro klienta a jeho rodinu. Praha: Portál. ISBN 80-7178-810-4. 
  • PRAŠKO, J. (2005). Úzkostné poruchy: klasifikace, diagnostika a léčba. Praha: Portál. ISBN 80-7178-997-6. 
  • SCHOPLER, E., MESIBOV, G. (1997). Autistické chování. Praha: Portál. ISBN 80-7178-133-9. 
  • THOROVÁ, K. (2012). Poruchy autistického spektra. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0215-8. 
  • VÁGNEROVÁ, M. (2000). Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál. ISBN 80-7178-308-0. 
  • VÁGNEROVÁ, M. (2005). Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1074-4. 
  • VERMEULEN, P. (2006). Autistické myšlení. Praha. Grada. ISBN 978-80-247-1600-8. 
  • WILLIAMS, D. (1995). Nikdo nikde. Praha, Svoboda. ISBN 80-205-0462-1. 

Mohlo by Vás zajímat

Týmová spolupráce při začleňování žáků s poruchou autistického spektra

V další části pětidílného seriálu nabízíme popis způsobů spolupráce uvnitř týmu aktérů, kteří se podílejí na poskytování podpory žákovi s poruchou autistického spektra (PAS).

Specifika začleňování žáků s poruchou autistického spektra

V tomto pětidílném seriálu si popíšeme, jak zohledňovat v rámci heterogenní třídy potřeby žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Ve třetím díle seriálu se zaměříme na skutečnosti, které jsou důležité pro začlenění žáků s PAS do školního prostředí.

Specifika vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra

V tomto čtyřdílném seriálu si popíšeme, jak zohledňovat v rámci heterogenní třídy potřeby žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Ve druhém díle seriálu vás seznámíme s tím, jaká podpůrná opatření pro žáky s PAS školy na základě doporučení školského poradenského zařízení nejčastěji realizují.

Zobrazit další články