Kdo jsou děti, které dochází na doučování do DROM a co se jim na něm nejvíce líbí?
Jak doučování ovlivnilo jejich přístup ke vzdělání a školní docházce?
Co o jejich pokrocích říkají lektoři a lektorky?
Jak a proč může škola s nestátní neziskovou organizací spolupracovat?
Gamifikace, únikové hry a storytelling – tři způsoby, jak udělat doučování atraktivnější i efektivnější. Každý z těchto přístupů má své kouzlo a přináší nové možnosti, jak žáky a žákyně zapojit a udržet jejich pozornost. Podívejme se, jak je můžete využít ve své praxi.
Bratři Maty a Alex pravidelně navštěvují neziskovou organizaci TADY A TEĎ v Plzni, která propojuje doučování s mentoringem a poradenstvím pro celé rodiny. Zde nejen dohánějí školní látku, ale také rozvíjejí své zájmy – například si s dobrovolnicí zajdou na fotbal
Vzdělání má moc měnit osudy, a to nejen u dětí, ale i v celých rodinách. Tři neziskové organizace – DROM v Brně, Tutorie v Ostravě a TADY A TEĎ v Plzni – ukazují, že spolupráce mezi školou, rodinou a komunitou může přinést skutečnou změnu. Pro učitele, kteří se často cítí osamocení v náročné práci, mohou být neziskovky důležitými partnery, kteří sdílejí jejich cíle a přinášejí nové možnosti podpory. Stejně tak pro rodiče, kteří nemají čas či potřebné kompetence, aby svým dětem pomohli. A nejen co se vzdělávání týká...