Začlenění žáků s nedostatečnou znalostí češtiny do běžných hodin je klíčové pro jejich úspěch ve škole i v životě. Tento inspirativní manuál nabízí konkrétní a ověřené metody, jak těmto žákům usnadnit učení a zároveň je co nejvíce zapojit do výuky společně s ostatními spolužáky. Vychází z praxe vyučujících, kteří hledají efektivní strategie, jak s těmito dětmi pracovat, aby mohly zažívat úspěch stejně jako jejich vrstevníci.
Najdete zde karty pro jednotlivé předměty, které obsahují užitečné tipy, jazykovou podporu a inspiraci pro práci ve třídě. Důraz je kladen na praktická řešení, která umožní vyučujícím snadno adaptovat výuku bez nutnosti složité přípravy. Příručka je určena všem vyučujícím, kteří se chtějí inspirovat a získat užitečné nástroje pro práci s žáky s odlišným mateřským jazykem. Věříme, že vám pomůže vytvořit inkluzivní a podporující prostředí, kde se každé dítě může rozvíjet a učit naplno.
PROHLÉDNOUT KARTY VŠECH PŘEDMĚTŮ
Chci si prohlédnout kartu MATEMATIKA
Chci si prohlédnout kartu ČESKÝ JAZYK
Chci si prohlédnout kartu DĚJEPIS
Chci si prohlédnout kartu ZEMĚPIS
Chci si prohlédnout kartu FYZIKA A CHEMIE
Vážené kolegyně, vážení kolegové, v tomto dokumentu najdete nabídku vzdělávacích aktivit, které pro Vás připravil Národní pedagogický institut České republiky v rámci projektu UNICEF na podporu ukrajinských uprchlíků. Všechny vzdělávací aktivity jsou pro Vaši školu zdarma. U každé akce naleznete podrobnější informace – anotaci, jméno i představení lektora/ů, termíny realizace a odkaz k registraci či kontakt. Přímo z tohoto dokumentu se můžete dostat proklikem k přihlášení na akci, pokud není uvedeno jinak (tedy kontakt pro individuální domluvu).
Text se zaměřuje na důležitost podpory studujících s odlišným mateřským jazykem na středních školách, zejména prostřednictvím výuky češtiny jako druhého jazyka. Zdůrazňuje roli škol v jejich integraci do vzdělávacího systému a společnosti, přičemž klade důraz na systematickou jazykovou podporu jako klíčový faktor akademického úspěchu a profesního uplatnění. Představuje Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro střední školy jako efektivní nástroj pro usnadnění výuky a přípravy na maturitu.
Materiál vytvořený pro nově příchozí mladé tak, aby jim pomohl v orientaci v systému českých škol, ale i v možnostech vstupu na český pracovní trh. Materiál obsahuje grafiku pro pochopení vztahů a provazeb v českém vzdělávacím a pracovním systému.