Pokud Vás zajímají technologie a efektivní využívání umělé inteligence ve výuce, podívejte se na inspirativní video Ivany Böhmové. Dozvíte se, jak umělá inteligence mění pohled na vzdělávání nadaných dětí. Prezentace byla rovněž představena na VI. Setkání národních skupin garantů NPI ČR pečujících o nadání na pražské Pedagogické fakultě v září.
Ivana Böhmová například ukazuje, jak umělá inteligence pomáhá snadno rozpoznat specifické schopnosti a potenciál u nadaných žáků a žákyní. Říká, že technologie usnadňují práci vyučujícím při podpoře dětí s mimořádnými schopnostmi. A v neposlední řadě představuje personalizované vzdělávací nástroje umožňující každému dítěti pracovat svým tempem a v souladu s jeho zájmy.
Uvidíte, že umělá inteligence není jen v daleké budoucnosti, ale už dnes nabízí řešení zlepšující vzdělávání. Personalizované aplikace, interaktivní výukové programy nebo analytické nástroje pomáhají lépe porozumět potřebám (nejen) nadaných dětí. Kromě toho dokáží rozvíjet jejich potenciál tak, aby mohly dosáhnout úspěchu ve škole i v životě.
Během sledování zjistíte, že podpora nadání a využití technologií mohou být cestou k rovným příležitostem pro všechny děti.
Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF představuje ve videu práci krajských koordinátorů podpory nadaných žáků, Těchto koordinátorů je v ČR 14 a pracují v sítích zainteresovaných škol. Dana Veselá, koordinátorka v Jihomoravském kraji, objasňuje, komu je jaká podpora nabízena. Učitelé mohou využít webináře, videohospitace a kurzy zaměřené na rozvoj a vzdělávání nadaných žáků, rodiče nadaných dětí se mohou obracet na online poradnu nebo přímo na krajské koordinátory.
Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF přináší videoukázky práce třídní učitelky v prvním ročníku třídy s rozšířenou výukou některých předmětů, do níž jsou zapojeni nadaní žáci v rámci smíšeného kolektivu. Dana Veselá, koordinátorka podpory nadání institutu v Jihomoravském kraji, je průvodkyní videem. Společně s třídní učitelkou poskytuje komentáře k těmto ukázkám výuky a věnuje se různým aspektům vzdělávání nadaných.
Podpora nadání ve školách se jeví mnoha učitelům jako nedosažitelný cíl a profesní výzva. Jak nadané žáky efektivně vzdělávat a rozvíjet? Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF představuje další webinář z cyklu zaměřeného na práci s heterogenní třídou, který představí systém podpory nadaných žáků na 2. stupni V ZŠ Klatovy, Čapkova ulice. Diskuse odborníků i zkušených pedagogů je doplněna o videoukázky z „barevných vyučovacích hodin“ a rozhovory s pedagogy a žáky v této škole.