Jaké identifikační a diagnostické nástroje nadání jsou používané mimo školská poradenská zařízení (a soukromé psychologické praxe)? Níže se dozvíte, jaká je jejich dostupnost, cena, kdo je může použít a řada dalších zajímavých informací. Tato data jsou výstupem z první Platformy podpory nadání MŠMT a NPI ČR. Uvedené informace jsou doplněny o konkrétní vyjádření ředitelek MŠ, ZŠ a gymnázia, které jsou členkami platformy.
Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF představuje ve videu práci krajských koordinátorů podpory nadaných žáků, Těchto koordinátorů je v ČR 14 a pracují v sítích zainteresovaných škol. Dana Veselá, koordinátorka v Jihomoravském kraji, objasňuje, komu je jaká podpora nabízena. Učitelé mohou využít webináře, videohospitace a kurzy zaměřené na rozvoj a vzdělávání nadaných žáků, rodiče nadaných dětí se mohou obracet na online poradnu nebo přímo na krajské koordinátory.
Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF přináší videoukázky práce třídní učitelky v prvním ročníku třídy s rozšířenou výukou některých předmětů, do níž jsou zapojeni nadaní žáci v rámci smíšeného kolektivu. Dana Veselá, koordinátorka podpory nadání institutu v Jihomoravském kraji, je průvodkyní videem. Společně s třídní učitelkou poskytuje komentáře k těmto ukázkám výuky a věnuje se různým aspektům vzdělávání nadaných.
Podpora nadání ve školách se jeví mnoha učitelům jako nedosažitelný cíl a profesní výzva. Jak nadané žáky efektivně vzdělávat a rozvíjet? Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF představuje další webinář z cyklu zaměřeného na práci s heterogenní třídou, který představí systém podpory nadaných žáků na 2. stupni V ZŠ Klatovy, Čapkova ulice. Diskuse odborníků i zkušených pedagogů je doplněna o videoukázky z „barevných vyučovacích hodin“ a rozhovory s pedagogy a žáky v této škole.
Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s UNICEF představuje další videoreportáž z cyklu zaměřeného na práci s heterogenní třídou. Toto video se zaměřuje na práci s nadanými žáky a vytváření vhodných vzdělávacích podmínek v heterogenních třídních kolektivech. Vedení školy a učitelé ze ZŠ Klatovy, Čapkova ulice, se již od roku 2017 systematicky věnují podpoře nadaných žáků. Na závěr videa můžete nahlédnout do práce školního parlamentu, kde žáci mají možnost rozvíjet měkké dovednosti.