Praha, 31. října 2024 - Ministerstvo pro místní rozvoj se připojilo k Memorandu o spolupráci v ukončování etnické segregaci ve školství, které na jaře tohoto roku podepsali zástupci MŠMT, Národního pedagogického institutu a výzkumné organizace PAQ Research. Tato iniciativa je zásadní pro zlepšení podmínek romských žáků v takzvaných segregovaných školách tak, aby se všem dětem dostávalo rovného přístupu ke vzdělávání. Memorandum zahrnuje závazek podporovat zřizovatele a ředitele škol v jejich úsilí zvýšit kvalitu výuky pro všechny děti.
Snídaňové kluby se staly nedílnou součástí českých škol a jejich přínos je stále zřetelnější. Pomáhají překonávat nerovnosti ve vzdělávání a snižují negativní dopady socioekonomického znevýhodnění na děti. Tyto děti čelí větším výzvám, ať už jde o nedostatek pravidelné a výživově hodnotné stravy nebo nepodnětné domácí prostředí, které ovlivňuje jejich školní výsledky. Kluby jim poskytují kvalitní snídani, i bezpečné a podpůrné prostředí, kde se mohou cítit vítané. To přispívá k jejich začlenění do kolektivu a motivaci k pravidelné docházce. Školy si díky klubům mohou snadněji vytvořit blízké vztahy se žáky, včas reagovat na jejich potřeby a řešit složité situace.
Třetí celostátní setkání vedoucích pracovníků škol PEER TO PEER se uskutečnilo dne 4. 6. 2024 online. Na dvouhodinové setkání se připojilo přes 500 ředitelů a zástupců vedení škol. Celostátní setkání s frekvencí dvakrát za rok je výjimečná příležitost nejen počtem účastníků.
Projekt Okna do světa pořádá filmové a mediální dílny pro dětské domovy. V sobotu 8. 6. od 14 hodin proběhla v Městské knihovně v Praze přehlídka výsledných prací. Bylo zveřejněno 9 filmů, které vytvořily děti z dětských domovů Nová Ves u Chotěboře, Lipová u Šluknova, Duchcov a Potštejn. Představil se také dokumentární snímek Naše sny, který získal cenu mezinárodní organizace Youth Cinema Network. Promítání se kromě dětí a jejich přátel zúčastnili i vyučující a filmové lektorky a lektoři.
Minulý čtvrtek se u nás sešlo třináct současných i budoucích asistentek pedagoga, sociálních pedagožek, učitelek, ale i zástupkyň ředitele. Workshop, který vedli romisté a lektoři Jan Dužda a David Tišer, se konal v rámci projektu Podpora rovných příležitostí.