Pro potřeby diagnostiky rozumových schopností dětí, žáků/žákyní, studentů/studentek ve školských poradenských zařízeních pracovní skupina odborníků z MŠMT a NPI nově vytvořila metodickou informaci. Tento materiál obsahuje výklad jednotlivých ustanovení, přehled používaných diagnostických nástrojů, doporučenou literaturu i konkrétní postupy a doporučení určená pedagogickým pracovníkům/pracovnicím škol, školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení.
Supervize se již na školách docela zabydlely. Ne všichni jsou jim nakloněni a panuje kolem nich mnoho mýtů. Co mohou školám přinést a jak konkrétně fungují?
Do poradny na webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i vyučujících. Některé otázky využíváme a odpovědi na ně zveřejňujeme v sekci Otázky a odpovědi, protože by se mohly hodit dalším čtenářům a čtenářkám. Dnešní otázka se týká zajištění vzdělávání a péče pro žáky a žákyně s vážným onemocněním. Dozvíte se, jak mohou školy reagovat na vzdělávací a zdravotní potřeby těchto žáků a jak nastavit komunikaci mezi školou, rodiči a zdravotnickými zařízeními.
Na webu Zapojmevšechny.cz dostáváme dotazy od rodičů i pedagogů. Odpovědi na některé z nich publikujeme, protože by mohly prospět i ostatním rodičům a pedagogům. Aktuální dotaz se zaměřuje na spolupráci školy s neziskovou organizací, která nabízí doučování anebo poskytuje sociální služby. Škola chce s organizací komunikovat o potřebách a prospívání dítěte. Jak by měla jednat s rodiči a jaké dokumenty je nutné podepsat? Přinášíme příklad formuláře, který si školy mohou upravit dle svých potřeb.
Do poradny na webu Zapojmevšechny.cz přichází dotazy od rodičů i pedagogů. Některé využíváme a odpovědi na ně zveřejňujeme v sekci Otázky a odpovědi, protože by se mohly hodit také dalším rodičům a pedagogům. Dnešní otázka se zaměřuje na řešení zameškaných hodin ve škole a komunikaci se školou, přičemž se dotýká i zapojení Orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Nabízíme doporučení pro rodiče, jak se s touto situací efektivně vypořádat ve prospěch jejich dětí.