logo
Přehled podtémat

Organizace a školy pro nadání

Zde zveřejňujeme organizace a školy, které podle našich informací vytvářejí nadstandardní podmínky pro rozvoj nadání. Zkušenosti konkrétních osob se ale mohou lišit v závislosti na učiteli, který opatření uvádí do praxe, třídnímu kolektivu, osobnosti žáka, jeho preferovaného učebního stylu, atd. Přehled organizací tedy není vyčerpávající a úplný.

Vyhledávání
572 Výsledky
PhDr. Radmila Pikorová
Chotýšany 49, Chotýšany, 25728

Naše škola vede žáky ke kritickému myšlení a k získávání poznatků na základě činností, pozorování, pokusů, objevování. 

Využíváme netradiční způsoby a metody výuky: Lekce kritického myšlení (RWCT) využíváme jak v prožitkovém čtenářství a pisatelství, tak v oborových předmětech, pravidelné dílny čtení a psaní. Výuka matematiky probíhá podle metody profesora Hejného. Párová výuka – vyučující má v rozvrhu pevně stanovené hodiny, které vždy učí v tandemu se zvoleným kolegou. Pravidelně se ve výuce propojuje 1. – 3. ročník v rámci tzv. trojročí. S využitím metod kritického myšlení objevují žáci děti svět v souvislostech za pomoci starších i mladších kamarádů. V rámci výuky se dostává všem žákům individuální podpory. Využíváme diferencovanou výuky, žákům jsou nabízeny gradované úlohy.  Pořádáme projektové dny, exkurze. Podporujeme zapojení žáků do soutěží. 

Mgr. Jan Podpěra
tel.: 732547430
Školní 180/4, Libiš, 27711

Základní škola spolupracuje s Mensou ČR, nabízí zákonným zástupcům testování Mensy ČR. Pro nadané žáky založila Klub nadaných dětí, kde si žáci rozvíjejí své logické myšlení formou hraní různých her, například šachů. Školní družina se věnuje všem dětem a nabízí jim různé zajímavé aktivity – výtvarné, zdravotní, čtenářské. Pro žáky byl založen i včelařský kroužek, kde se žáci dozvídají věci z různých oborů (botanika, mikroskopování, opylování, včelaření, hmyz, příroda jako celek, ochrana přírody).

Mgr. Alžběta Kratochvílová
tel.: 604210569
Kubrova 136, Nučice, 25216

ZŠ a MŠ Nučice je typově menší školou. Výuka vychází ze Školního vzdělávacího programu „Společně k úspěchu“. Vzhledem k celkovému počtu žáků ve škole a nižšímu počtu žáků v jednotlivých třídách je možné zde vytvářet prostředí, které ve větší míře přihlíží k individuálním potřebám jednotlivých dětí.

Aktuálně se nám daří individualizovat a diferencovat výuku u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v oblasti SPU, poruch chování a řeči.

Dlouhodobě vnímáme potřebu nastavení ucelené  koncepce, která by rozvíjela potenciál u nadaných a mimořádně nadaných žáků.  Jednou z našich priorit je vytvořit pro tyto žáky podnětné prostředí, které by podpořilo jejich aktivní zapojení do výuky.

V první fázi bychom se rádi zaměřili na tyto konkrétní oblasti:

  • Vytvoření a realizace Plánu péče o nadané a mimořádně nadané žáky na ZŠ a MŠ  Nučice,

prohlubování vzdělávání vybraných pedagogů, kteří mají zájem o práci s nadanými žáky a chtějí se jí dlouhodobě věnovat (podpora účasti na odborných seminářích,  školeních,  konferencích, zprostředkování náslechů, supervizí)

  • plošné vzdělávání všech pedagogů s cílem rozšiřování informací ohledně této problematiky
  • (možnosti pedagogické diagnostiky a pozorování zaměřené na identifikaci nadání, diferenciace výuky v praxi),
  • depistáž, aktivní vyhledávání nadaných žáků, stanovení možností individualizace výuky,
  • spolupráce pedagogů s ŠPP v této konkrétní oblasti např. nastavení  metod práce s konkrétním žákem (akcelerace, obohacování, diferenciace),  konzultace, možnosti zápůjčky obohacujících materiálů a pomůcek,
  • spolupráce s dalšími organizacemi ŠPZ, NPI, Mensa, ostatní ZŠ a MŠ.
Mgr. Světlana Racková
tel.: 315781188
Opletalova 493, Veltrusy, 27746
  • Účast na různých soutěžích
  • Individualizace ve výuce
  • Podpora zájmu v konkrétních oblastech – např. aktivity v rámci školy /literární večery, sportovní aktivity, úniková hra/
PaedDr. Eva Buchtová
Tererovo nám. 919/1, Olomouc, 779 00

Nadání se na naší škole snažíme podporovat napříč oběma stupni. V rámci prvního stupně vznikly v paralelních třídách skupiny dětí (vybraných na základě testů NOMI s TIM), ve kterých rozvíjíme žáky především v logice a čtenářské gramotnosti, využíváme prvky Hejného matematiky. Na druhém stupni jsme založili Klub pro bystré a aktivní žáky, který nabízí zájemcům inspirativní přednášky profesionálů z různých odvětví, workshopy, badatelskou výuku. V rámci pedagogického sboru byly vytvořeny pozice koordinátorů nadání, podporujeme kolegy v dalším vzdělávání pro obohacení výuky, mají možnost stát se lektory (nejen v rámci své aprobace) v rámci Klubu pro bystré a aktivní žáky. Účastníme se seminářů, kulatých stolů, depistáží a konferencí zaměřených na podporu nadání.

Mgr. Šárka Jonešová
Vítězslava Nováka 584, Skuteč, 539 73
Markéta Blehová
Čs. pionýrů 298, Seč, 538 07
Mgr. Bc. Lenka Havlová
Školní 275, Nasavrky, 538 25
Světlana Novosad
Bylany č. p. 7, Bylany, 538 01
Jolana Konečná
Riegrova č.p. 600, č.o. 4, Svitavy, 568 02
Zpět na začátek