logo
Přehled podtémat

Jak správně doučovat

16 Výsledky
Rozhovor
22.07.2024

Jak mohou neziskové organizace pomoci s doučováním žáků a žákyní po skončení Národního plánu doučování? Co již neziskové organizace nemohou zajistit a jak se změnila jejich spolupráce se školami za poslední dva roky? U kulatého stolu zástupci čtyř organizací diskutují nejen o těchto otázkách a také o nových výzvách do budoucna.

Reportáže ze škol
22.07.2024

Pětičlenná rodina v jednopokojovém bytě na ubytovně, tři dcery, se svými sny, ambicemi a starostmi. Kde hledají motivaci udržet si dobré studijní výsledky? Jak jim v tom kromě rodiny pomáhá neziskovka S.T.O.P./Tutorie? A jak vypadá běžný den v této neziskovce? Pojďte s námi na návštěvu do Ostravy, provede nás desetiletá Bára, která chce být kuchařkou.

Rozhovor
22.07.2024

Podívejte se na krátké video, kde Jakub Jelen, koordinátor iniciativy Fakulty doučují na Přírodovědecké fakultě UK, představuje tuto iniciativu a její přínosy pro vysoké, základní a střední školy. V navazujícím rozhovoru se na doučování podíváme očima doučující studentky a doučované žákyně, a zjistíme motivaci k doučování a přípravu na něj.

Reportáže ze škol
22.07.2024

Podívejte se na reportáž ze ZŠ Cimburkova v pražském Žižkově, kde se dozvíte, zda doučují výhradně kmenoví učitelé a jaké to přináší výhody a úskalí. Zjistíte, jak se mění vztah učitele a žáka při doučování a jak budovat porozumění mezi školou a rodinou a stanovit zdravé hranice. Školu, kterou navštěvuje asi 250 žáků, z nichž téměř 70 % využívá doučování, navštěvuje vysoké procento dětí se sociálním znevýhodněním a čtvrtina je z Ukrajiny.

Reportáže ze škol
22.07.2024

Video přináší pohled na iniciativu Fakulty doučují, kde studenti vysokých škol pomáhají doučovat žáky na Fakultní základní škole Komenium ve spolupráci s Univerzitou Palackého v Olomouci. Ředitelka Petra Romanovská zdůrazňuje, že pomoc studentů ulevuje učitelům a přináší čerstvé nápady. Studentka Ivana Dronzeková a koordinátorka Jana Slezáková popisují, jak doučování propojuje teoretické znalosti s praxí a motivuje žáky ke zlepšení.

Zpět na začátek