Poznámka:
Všechny materiály vydané jako výstupy z projektů Univerzity Palackého v Olomouci lze nalézt na: www.spolecnevzdelavani.upol.cz
Třetí část seriálu pro učitele, kteří pracují s žáky se zrakovým postižením (ZP), nabízí zamyšlení se nad možnostmi práce s heterogenním kolektivem, do kterého se žák se SVP v oblasti zraku zapojuje. Je tedy vhodné jej cíleně podporovat tak, aby se pozitivní klima ve třídě podepsalo i na úspěchu každého žáka při vzdělávacím procesu. Pro podporu vzdělávání zrakově postižených žáků doporučujeme využít možností týmového provázání pracovníků školy i externistů.
Druhý díl seriálu o pedagogické práci s žáky se zrakovým postižením (ZP) rozebírá jednotlivé typy podpůrných opatření (PO), s nimiž se setkáváme v textu Doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na zrakové obtíže žáků. Text popisuje podoby těchto PO, poukazuje na možnosti jejich využití, odůvodňuje jejich zařazení do vzdělávacího procesu.
V mnoha heterogenních třídách základní školy jsou vzděláváni žáci se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), kteří mají nárok na poskytování podpůrných opatření při svém vzdělávání. Žáky se SVP lze pro přesnější popis specifik jejich vzdělávacích potřeb řadit do skupin, které jsou charakteristické složením a podobou potřebných podpůrných opatření ze strany školy. V tomto čtyřdílném seriálu bychom vám rádi nabídli inspiraci pro vaši práci s žáky s postižením zraku (ZP). V první části našeho seriálu jde především o popis vlivu zrakového postižení na proces výuky.