logo
logo

Další zajímavé odkazy a materiály

06.01.2024
Mgr. Zuzana Žampachová, PaedDr. Věra Čadilová
Učitel/učitelka
V závěrečném díle seriálu naleznete výčet doporučených zdrojů k tématu podpory žáků s poruchou autistického spektra (PAS) při jejich vzdělávání.
Obrázek článku

Další doporučené zdroje   Další doporučené zdroje   Další doporučené zdroje   Další doporučené zdroje 


Další doporučené zdroje 

  • ATTWOOD, T. (2005). Aspergerův syndrom. Praha: Portál. ISBN 80-7178-979-8. 
  • BARBERA, M. L., RASMUSSEN, T. (2019). Rozvoj verbálního chování. Brno: Masarykova univerzita – Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-210-9212-9. 
  • BĚLOHLÁVKOVÁ, L., VOSMIK, M. (2010). Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: Možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-687-2. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. (2008). Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Praha: Portál, 2008. ISBN9 78-80-7367-475-5. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. (2020). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění: dílčí část. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4669-1. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. (2012). Metodika práce se žákem s poruchami autistického spektra. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3309-7. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. (2015). Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků s poruchou autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4453-6. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. (2022). Metodika kariérového poradenství pro žáky s poruchou autistického spektra. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-6114-4. 
  • ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. (2020). Tvorba individuálních vzdělávacích plánů pro žáky s PAS. 2. vydání. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88290-68-1. 
  • ČADILOVÁ, V.,  ŽAMPACHOVÁ, Z. (2021). Povolání: asistent pedagoga. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88290-97-1. 
  • DUBIN, N. (2009). Šikana dětí s PAS. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-553-0. 
  • GOETZ, M., UHLÍKOVÁ, P. (2009). ADHD – porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-630-4. 
  • GRANDIN, T., PANEK. R. (2014). Mozek autisty. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-3115-8. 
  • HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. (2014). Dětský autismus. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0686-6. 
  • HRDLIČKA, M. (2020). Mýty a fakta o autismu. Praha: Portál. ISBN: 978-80-262-1648-3. 
  • MARKOVÁ, A., CIBULKOVÁ, A. a kol. (2022). Užití prvků aplikované behaviorální analýzy ve školním prostředí. Praha: NPI ČR. ISBN 978-80-7578-079-9 (brožováno). 
  • NOTBOHM, E. (2021). 10 věcí, které by vaše dítě s autismem chtělo, abyste věděli. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1753-4. 
  • PRAŠKO, J. (2003). Obsedantně-kompulzivní porucha a jak se jí bránit: příručka pro klienta a jeho rodinu. Praha: Portál. ISBN 80-7178-810-4. 
  • PRAŠKO, J. (2005). Úzkostné poruchy: klasifikace, diagnostika a léčba. Praha: Portál. ISBN 80-7178-997-6. 
  • SCHOPLER, E., MESIBOV, G. (1997). Autistické chování. Praha: Portál. ISBN 80-7178-133-9. 
  • THOROVÁ, K. (2012). Poruchy autistického spektra. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0215-8. 
  • VÁGNEROVÁ, M. (2000). Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál. ISBN 80-7178-308-0. 
  • VÁGNEROVÁ, M. (2005). Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1074-4. 
  • VERMEULEN, P. (2006). Autistické myšlení. Praha. Grada. ISBN 978-80-247-1600-8. 
  • WILLIAMS, D. (1995). Nikdo nikde. Praha, Svoboda. ISBN 80-205-0462-1. 

Mohlo by Vás zajímat

Individuální vzdělávací plán – ADHD a autismus

Jak správně a objektivně sepsat individuální vzdělávací plán (IVP)? Vzor od našich odborníků vám napoví, jak by mohl vypadat IVP pro žáka s ADHD trpícího poruchami autistického spektra. (Ilustrační foto | FOTO: APIV B)

Dopady poruch autistického spektra na vzdělávání žáků

V mnoha heterogenních třídách základní školy jsou vzděláváni žáci se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), kteří mají nárok na poskytování podpůrných opatření při svém vzdělávání. Žáky se SVP lze pro přesnější popis specifik jejich vzdělávacích potřeb řadit do skupin, které jsou charakteristické složením a podobou potřebných podpůrných opatření ze strany školy. V tomto pětidílném seriálu si popíšeme, jak zohledňovat v rámci heterogenní třídy potřeby žáků s poruchou autistického spektra (PAS). V prvním díle popíšeme specifika této skupiny žáků a dozvíte se o osvědčených postupech, které se při vzdělávání žáků s PAS využívají.

Specifika vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra

V tomto pětidílném seriálu si popíšeme, jak zohledňovat v rámci heterogenní třídy potřeby žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Ve druhém díle seriálu vás seznámíme s tím, jaká podpůrná opatření pro žáky s PAS školy na základě doporučení školského poradenského zařízení nejčastěji realizují.

Zobrazit další články