logo

Pozvánka na webinář Nástroje NPI pro práci s heterogenní třídou

30.06.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Asistent/ka pedagoga
Zajímá vás téma heterogenních třídních kolektivů? Je pro vás práce v pestrých kolektivech výzvou? Nebo jen hledáte inspiraci pro práci s nimi?
Obrázek článku

Zúčastněte se webináře, na kterém vám budou postupně představeny nástroje pro práci s heterogenní třídou vytvořené Národním pedagogickým institutem. Ukážeme vám, jak a k čemu využít interaktivní digitální checklist, reflektivní deník pro učitele a pomůcky, které můžete ve své výuce použít. Webinář je vhodný pro začínající i zkušené učitele a učitelky.

Termíny webinářů: 30. 9. 2025; 14. 10. 2025; 11. 11. 2025

Čas: vždy od 16:00 do 17:30

Chci se přihlásit na webinář


A pokud chcete využít k vlastním přípravám a studiu i prázdniny, můžete třeba prolistovat nový reflektivní deník pro učitele pro práci s heterogenní třídou, který jsme pro vás v rámci NPI připravili a je pro vás zcela zdarma --> Chci se podívat na reflektivní deník.

Mohlo by Vás zajímat

Reflektivní deník aneb cesta učitele k úspěšné práci s heterogenní třídou

Reflektivní deník Národního pedagogického institutu (NPI) může napomoci k uvědomění si vlastních silných i slabých stránek při práci s heterogenními kolektivy. Je jedním z vhodných nástrojů, které lze použít při přemýšlení o dalším směřování vlastního profesního rozvoje pedagoga či pedagožky. Reflektivní deník navazuje na publikaci Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou, vydanou NPI, která se tomuto tématu věnuje.

Kotvící aktivita pro žáky a žákyně, kteří si chtějí upevnit násobilku Manuál k aktivitě – Násobilka na šachovnici

„Násobilka na šachovnici“ je jednoduchá a efektivní hra na procvičování násobilky a početních operací. Umožňuje zábavné učení, rozvoj logiky a soutěživosti. Lze ji hrát ve třídě, doma i v družině, a to jak na papíře, tak digitálně v Excelu. Může být také vhodnou kotvící aktivitou během hodiny matematiky.

Dva učitelé ve třídě: víc možností pro děti

Tandemová výuka dvou vyučujících ve třídě je osvědčený způsob, jak podpořit dětí v heterogenním kolektivu, včetně těch se sociálním znevýhodněním. Umožňuje individualizaci výuky, zlepšuje klima i komunikaci a přispívá ke snížení nerovností. V článku najdete přehled přínosů, podmínek i praktických tipů pro její zavedení.