Veroniku možná znáte z četných interview a sociálních sítí či modelingové kariéry, je totiž finalistka České miss pro rok 2014. Veronika sama vyrostla se svým bratrem v dětském domově ve Vysoké peci u Chomutova. Rozhodla se, že právě na dětské domovy zacílí pozornost nadačního fondu, který nese její jméno, a který vedle svých dalších aktivit, například psaní autobiografických knih, vede.
Ve druhé části našeho miniseriálu se podrobněji zaměřujeme na portugalský vzdělávací systém a jeho strukturu. Rozebíráme klíčová politická opatření, která podporují inkluzi a flexibilitu ve výuce, a vysvětlujeme, jak program TEIP pomáhá školám v sociálně znevýhodněných oblastech. Tento přehled přináší inspirativní podněty pro pedagogy, jak zlepšit vzdělávací proces a podpořit inkluzi ve školách.
Národní pedagogický institut České republiky v rámci projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) vydává rozšířenou a aktualizovanou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním.
První díl podcastu Tomáše Machalíka Škola pomáhá s Petrem Torákem pojednává o jeho sociální práci a snaze pomáhat romské komunitě a imigrantům se začleněním do britské společnosti. Posluchači se mohou dozvědět o komunitní práci a podpoře pro školy i rodiny, kterou poskytuje prostřednictvím neziskové organizace Compas Charity v Peterborough. Přidanou hodnotu jeho práce představují osobní zkušenosti a víra ve vlastní životní cestu.