logo

Letní aktivity pro děti s OMJ – kde hledat příměstské tábory i jazykovou podporu?

04.07.2025
Učitel/učitelka
Rodiče
Třídní učitel/ka
Vychovatel/ka
Žáci a studenti
Článek čtenáři poskytne informace o letních aktivitách pro žáky s OMJ v jednotlivých krajích.

Hledáte program na léto pro děti s odlišným mateřským jazykem (OMJ)? Připravili jsme pro vás přehled organizací v jednotlivých krajích, které každoročně pořádají různé aktivity – od odpoledních klubů přes příměstské tábory až po intenzivní jazykové kurzy češtiny.

Foto zdroj: Freepik

Tyto programy pomáhají dětem nejen zlepšit češtinu, ale také najít si nové kamarády a lépe se zapojit do života v Česku. V tabulce níže najdete odkazy na ověřené organizace podle kraje – stačí si vybrat a zjistit, co nabízejí právě letos.

Doporučujeme však vždy ověřit aktuální dostupnost míst přímo u daného pořadatele – kapacity se mohou rychle naplnit.


KRAJ
ODKAZ NA WEB ORGANIZACE / KONTAKT
Středočeský kraj a Hlavní město Praha
Jihočeský kraj
Plzeňský kraj
Karlovarský kraj
Ústecký kraj
Liberecký kraj
Královéhradecký kraj
Pardubický kraj
Zatím nemáme informace.
Kraj Vysočina

Jihomoravský kraj

Olomoucký kraj
Moravskoslezský kraj
Zlínský kraj

Pokud máte další nekomerční tipy, rádi je do tabulky přidáme. Stačí, když nám napíšete na e-mailovou adresu: halka.smolova@npi.cz

Mohlo by Vás zajímat

Začleňování dětí s odlišným mateřským jazykem do školního procesu

O tom, jak pomoci dětem v adaptaci do školního procesu jsme pro vás připravili rozhovor s Lenkou Russnákovou, zkušenou asistentkou pedagoga a zároveň učitelkou češtiny jako druhého jazyka, která sdílí své postřehy z praxe.

Adaptace vietnamských dětí v Mateřské škole Kamarád

Marie Pražáková, ředitelka Mateřské školy Kamarád v Hradci Králové, nabízí metodický materiál vycházející z dlouhodobé praxe s dětmi s odlišným mateřským jazykem (vietnamštinou) v české školce, který reflektuje potřebu vyučujících vnímat tyto děti v celé šíři jejich individuality. Zaměřuje se na roli vyučujících jako klíčových průvodců při začleňování dětí do nového kulturně a jazykově odlišného prostředí s cílem vytvořit přátelské klima pro individuální rozvoj dětí.

Jak podpořit žáky s odlišným mateřským jazykem o prázdninách?

Letní prázdniny znamenají pro některé žáky s odlišným mateřským jazykem přerušení kontaktu s jazykem, ve kterém jinak probíhá jejich školní docházka. Během dvou prázdninových měsíců tak klesají jejich jazykové dovednosti. A mohou způsobit náročnější, ne úplně plynulý návrat do školy v září.

Zobrazit další články