Můžete si stáhnout ve formátu PDF jednotlivá témata a nebo všechna témata najednou v ZIP archivu.
Vedení škol a další vzdělávání (74.8 MB) | Stáhnout |
Problémové chování (9.77 MB) | Stáhnout |
Asistenti pedagoga (69.59 MB) | Stáhnout |
Speciální vzdělávací potřeby (98.56 MB) | Stáhnout |
Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání (41.17 MB) | Stáhnout |
Práce s heterogenní třídou (143.79 MB) | Stáhnout |
Odlišný mateřský jazyk (45.89 MB) | Stáhnout |
Školní poradenská pracoviště a externí poradenské služby (36.22 MB) | Stáhnout |
Spolupráce rodičů a školy (10.39 MB) | Stáhnout |
Stáhnout vše jako archiv ZIP (518.56 MB) | Stáhnout |
V základní škole Jižní na Praze 4 studuje ve školním roce 2022/23 již přes osmdesát žáků z Ukrajiny, nově příchozích po únoru 2022 i z dřívějších let. V prvním díle třídílného seriálu dobré praxe z této školy přinášíme informace o vzdělávacím programu, projektovém dni, adaptaci, výuce a hodnocení žáků z Ukrajiny.
Ukázka z interního dokumentu školy pro rodiče, který má škola přeložený také do ukrajinštiny. Zdroj: ZŠ Jižní, Praha 4.
Předmět |
Požadovaný výstup pro hodnocení žáka (co by měl zvládnout) |
Český jazyk |
|
Anglický jazyk |
Pojmenuje hračky, barvy, čísla 1–10. |
Popíše aktivity (I am playing football.). |
|
Zná názvy oblečení. |
|
Německý jazyk |
|
Francouzský jazyk |
|
Ruský jazyk |
|
Italský jazyk |
|
Matematika |
Orientuje se v číselném oboru 0–100; umí v tomto oboru sčítat a odčítat. |
Umí násobilku 0, 1, 2, 3, 4. Rýsuje, pojmenuje a měří (bod, úsečka, přímka). |
|
Rozumí českým pokynům, umí české názvy čísel a matematických operací. |
|
Aktivně se podílí na práci v průběhu hodiny. |
|
Fyzika |
|
Chemie |
|
Prvouka |
Umí a pojmenuje roční období, měsíce, dny v týdnu; orientuje se v kalendáři. |
Pozná a pojmenuje zvířata, ovoce, zeleninu, stromy, květiny, části lidského těla. |
|
Zná základní informace o ČR. |
|
Přírodopis |
|
Zeměpis |
|
Dějepis |
|
Výchova k občanství a zdraví |
|
Hudební výchova |
Rytmizace – vytleskávání rytmu, rytmická ozvěna. |
Melodie vzestupná a sestupná. |
|
Dokáže pohybem vyjádřit hudbu, rytmická chůze. |
|
Zpívá hlasová cvičení podle svých individuálních možností. |
|
Tělesná výchova |
Účastní se hodin: nástup, rozcvička, aktivity při hodině. |
Výtvarná výchova |
Pracuje aktivně a s nasazením. Rozumí pokynům. |
Práci dokončuje. |
|
Používá a respektuje výtvarné techniky a pokyny. |
|
Dramatická výchova |
Aktivně se zapojuje do společných her, vyjadřuje emoce mimikou a gesty. |
Informatika |
|
Pracovní výchova |
Pracuje aktivně a s nasazením. Rozumí pokynům vyučujících. |
Práci dokončuje. |
|
Ovládá jemnou motoriku. |
|
Podílí se na společných činnostech/projektech. |
|
Umí pojmenovat pracovní náčiní/prostředky. |
Ve 2. díle třídílného seriálu dobré praxe ze základní školy Jižní v Praze 4 se dočtete, jak škola zapojuje do podpory ukrajinských žáků a jejich rodičů školní komunitu, jaké pomůcky škola pro výuku češtiny využívá, a proč je důležitá komunikace a spolupráce se zřizovatelem při přijímání ukrajinských žáků. Text budeme publikovat v týdnu od 31. 10.
V týdnu od 7. 11. najdete na webu Zapojmevšechny.cz také vzorový dokument Plán pedagogické podpory (PLPP) pro žákyni s odlišným mateřským jazykem na 2. stupni ze ZŠ Jižní.
Materiály (zejména texty, obrázky a prezentace), které se na těchto stránkách nacházejí, jsou dostupné pod licencí Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní, není-li uvedeno jinak.