logo

Jak podporovat žáky se sociálním znevýhodněním ve školách?

31.05.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Zřizovatelé škol
Vyšlo nové číslo časopisu EDURevue, které se věnuje jednomu z klíčových témat současného vzdělávání – podpoře žáků se sociálním znevýhodněním. Publikace přináší inspiraci, jak toto téma uchopit systémově i prakticky, a nabízí pohledy z různých úrovní – od vedení škol, přes krajské konzultanty až po pedagogy, kteří stojí každodenně před třídou.
Obrázek článku

Dozvíte se například:

  • Jak školy identifikují a podporují děti, které mají slabší startovní čáru.

  • Jak může tandemová výuka nebo doučování zacílené na potřeby konkrétních žáků pomoci vyrovnat vzdělávací šance.

  • Co přináší projekt Podpora rovných příležitostí a jaké nástroje školám nabízí.

  • Jak o tématu mluvit se zřizovateli, partnery i rodiči.

Časopis ukazuje, že téma rovných příležitostí není jen o finanční či materiální pomoci, ale především o vztazích, očekáváních a společném úsilí o spravedlivější školu pro všechny.

Celé číslo ke stažení najdete zde: PDF ke stažení

Mohlo by Vás zajímat

Jak se učíme učit: Ohlédnutí za konferencí o doučování a učitelské praxi

V pondělí 16. června 2025 se na Masarykově univerzitě v Brně uskutečnila odborná konference „Učit se učit: Doučování jako cesta k efektivní učitelské praxi“, kterou společně uspořádal Národní pedagogický institut ČR a Masarykova univerzita. Hlavním tématem bylo začlenění doučování do vysokoškolských studijních programů učitelství a jeho přínos pro rozvoj profesních kompetencí budoucích pedagogů. Akce nabídla prostor pro sdílení zkušeností z vysokých škol, školních praxí i neziskového sektoru.