logo

Jak podporovat žáky se sociálním znevýhodněním ve školách?

31.05.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Zřizovatelé škol
Vyšlo nové číslo časopisu EDURevue, které se věnuje jednomu z klíčových témat současného vzdělávání – podpoře žáků se sociálním znevýhodněním. Publikace přináší inspiraci, jak toto téma uchopit systémově i prakticky, a nabízí pohledy z různých úrovní – od vedení škol, přes krajské konzultanty až po pedagogy, kteří stojí každodenně před třídou.
Obrázek článku

Dozvíte se například:

  • Jak školy identifikují a podporují děti, které mají slabší startovní čáru.

  • Jak může tandemová výuka nebo doučování zacílené na potřeby konkrétních žáků pomoci vyrovnat vzdělávací šance.

  • Co přináší projekt Podpora rovných příležitostí a jaké nástroje školám nabízí.

  • Jak o tématu mluvit se zřizovateli, partnery i rodiči.

Časopis ukazuje, že téma rovných příležitostí není jen o finanční či materiální pomoci, ale především o vztazích, očekáváních a společném úsilí o spravedlivější školu pro všechny.

Celé číslo ke stažení najdete zde: PDF ke stažení

Mohlo by Vás zajímat

Úspěšná letní škola pro podporu nadání na PdF MU

19. a 20.8. proběhl na půdě katedry pedagogiky PdF MU již třetí ročník Letní školy pro podporu nadání. Jedná se o akci, která se těší trvalému zájmu učitelů z praxe a nabízí pedagogům i psychologům možnost inspirace a sdílení zkušeností z práce s nadanými a motivovanými žáky. Tentokrát svoje zkušenosti sdílely Mgr. Renata Zapletalová, Mgr. Irena Matušková, Mgr. Dana Veselá, Ph.D., Mgr. Veronika Ješátková, Mgr. Jana Veseláková, Doc. Eva Trnová a Mgr. Bohumila Kroupová.