Dozvíte se například:
Jak školy identifikují a podporují děti, které mají slabší startovní čáru.
Jak může tandemová výuka nebo doučování zacílené na potřeby konkrétních žáků pomoci vyrovnat vzdělávací šance.
Co přináší projekt Podpora rovných příležitostí a jaké nástroje školám nabízí.
Jak o tématu mluvit se zřizovateli, partnery i rodiči.
Časopis ukazuje, že téma rovných příležitostí není jen o finanční či materiální pomoci, ale především o vztazích, očekáváních a společném úsilí o spravedlivější školu pro všechny.
Celé číslo ke stažení najdete zde: PDF ke stažení
V pondělí 16. června 2025 se na Masarykově univerzitě v Brně uskutečnila odborná konference „Učit se učit: Doučování jako cesta k efektivní učitelské praxi“, kterou společně uspořádal Národní pedagogický institut ČR a Masarykova univerzita. Hlavním tématem bylo začlenění doučování do vysokoškolských studijních programů učitelství a jeho přínos pro rozvoj profesních kompetencí budoucích pedagogů. Akce nabídla prostor pro sdílení zkušeností z vysokých škol, školních praxí i neziskového sektoru.