logo

Jak podporovat žáky se sociálním znevýhodněním ve školách?

31.05.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Zřizovatelé škol
Vyšlo nové číslo časopisu EDURevue, které se věnuje jednomu z klíčových témat současného vzdělávání – podpoře žáků se sociálním znevýhodněním. Publikace přináší inspiraci, jak toto téma uchopit systémově i prakticky, a nabízí pohledy z různých úrovní – od vedení škol, přes krajské konzultanty až po pedagogy, kteří stojí každodenně před třídou.
Obrázek článku

Dozvíte se například:

  • Jak školy identifikují a podporují děti, které mají slabší startovní čáru.

  • Jak může tandemová výuka nebo doučování zacílené na potřeby konkrétních žáků pomoci vyrovnat vzdělávací šance.

  • Co přináší projekt Podpora rovných příležitostí a jaké nástroje školám nabízí.

  • Jak o tématu mluvit se zřizovateli, partnery i rodiči.

Časopis ukazuje, že téma rovných příležitostí není jen o finanční či materiální pomoci, ale především o vztazích, očekáváních a společném úsilí o spravedlivější školu pro všechny.

Celé číslo ke stažení najdete zde: PDF ke stažení

Mohlo by Vás zajímat

Stáž pro zřizovatele: Rovné příležitosti ve vzdělávání v Kutné Hoře

Jak může zřizovatel podpořit rovné příležitosti? Na tuto a mnoho dalších otázek hledali odpověď zástupci zřizovatelů z různých koutů republiky, kteří se sešli v pondělí 2. června 2025 v Kutné Hoře.

E-kniha o emoční inteligenci: prostor pro práci s mladými lidmi

Mezinárodní vzdělávací centrum GEMS vydalo díky mezinárodnímu projektu HUMANITY dvojdílnou publikaci o emoční inteligenci. V prostorách Národního pedagogického institutu České republiky proběhla 23. května 2025 závěrečná konference s představením e-knihy. Její prezentace potvrdila, že téma emocí a komunikace mladé lidi zajímá a mají vůli se dozvědět víc.

Vyrazili jsme za zkušeností do Estonska!

V těchto dnech navštívila skupina kolegů z projektu Podpora rovných příležitostí obec Jůhvi a školu Jõhvi Põhikool v Estonsku. Cílem jejich návštěvy bylo seznámit se s postupy podpory mladých lidí se zvláštními potřebami a sociální podporou.