logo

Kurz pro podporu rovných příležitostí ve vzdělávání

12.05.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Zřizovatelé škol
Žáci a studenti
Zajímá vás, jak efektivně podpořit děti a žáky, kteří čelí chudobě, jazykovým bariérám nebo sociálnímu vyloučení?
Obrázek článku

Využijte nový asynchronní online kurz, který téma zasazuje do širších souvislostí, zároveň vás ale provede i konkrétními strategiemi a nástroji pro práci s těmito žáky – ať už jste učitel, asistent pedagoga, vychovatel, poradenský pracovník nebo student pedagogického oboru. Kurz je rozdělen do dvou modulů a zakončen závěrečným testem. Po úspěšném absolvování získáte osvědčení.

Pro koho je kurz určen:

  • pedagogové základních, mateřských i středních škol,
  • asistenti pedagoga, vychovatelé,
  • pracovníci školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení,
  • pedagogičtí pracovníci ze zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy,
  • studenti pedagogických oborů VŠ a VOŠ.

Forma a struktura kurzu:

  • asynchronní online e-learning,
  • předtočené videolekce jsou rozdělené do dvou modulů:
  • Modul I: jedenáct povinných výukových lekcí (každá cca 90 minut),
  • Modul II: osm volitelných lekcí, z nichž si účastník vybere povinně dvě podle zájmu,
  • závěrečné online testy, které se zpřístupní po absolvování požadovaných lekcí.


Co získáte:

  • znalost praktických nástrojů a inspiraci pro každodenní praxi,
  • přehled o možnostech podpory dětí a žáků se sociálním znevýhodněním (včetně těch s odlišným mateřským jazykem nebo z marginalizovaných menšin),
  • možnost projít si pouze témata, která vás zajímají, nebo absolvovat celý kurz a získat osvědčení (po dokončení povinného modulu, dvou volitelných lekcí a závěrečných testů).

Podívejte se na krátký teaser k e-learningu, kde získáte další informace.

Přihlášku najdete zde:  https://ekurzy.npi.cz/course/view.php?id=822.

Mohlo by Vás zajímat

Katalog nástrojů pro řešení sociálního znevýhodnění ve školách

V rámci projektu Podpora rovných příležitostí při NPI ČR jsme sestavili Katalog nástrojů podpory, který školám z cílové skupiny představujeme a z něhož bude na každé podporované škole za pomoci krajského konzultanta NPI volena vhodná kombinace nástrojů a intervencí vycházející ze vstupní analýzy potřeb konkrétní školy. Tento výběr se stane podkladem pro samotnou žádost o poskytnutí dotace, kterou jednotlivé školy zpracovávají a podávají na MŠMT.

PODCAST Škola pomáhá: Petra Kačírková a Martin Šimáček. Sociální pedagog už měl být ve školách dávno

V sedmém díle podcastu ŠKOLA POMÁHÁ nahlížíme pod pokličku sociálního začleňování v České republice s odborníky z obou konců procesu. Hosty Tomáše Machalíka jsou Martin Šimáček, ředitel Odboru sociálního začleňování při MMR, a Petra Kačírková, ředitelka Odboru rodinné politiky, ochrany dětí a sociálního začleňování na MPSV. Oba mají za sebou zkušenosti ve státní správě i neziskovém sektoru – a společně představují unikátní průřez tím, jak se rodí i prakticky uskutečňují opatření pro znevýhodněné děti.

PODCAST Škola pomáhá: Martin Vohánka. Co se týče transformace škol, jsem optimista

Ve čtvrtém díle podcastu ŠKOLA POMÁHÁ je hostem Martin Vohánka, významný český podnikatel, filantrop, zakladatel nadace BLÍŽKSOBĚ a společnosti Eurowag. Tento rozhovor přináší inspirativní pohledy na roli vzdělávání, spolupráci neziskového sektoru a státu a důležitost měkkých dovedností a hodnot v éře technologických a klimatických změn.

Zobrazit další články