logo

Kurz pro podporu rovných příležitostí ve vzdělávání

12.05.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Zřizovatelé škol
Žáci a studenti
Zajímá vás, jak efektivně podpořit děti a žáky, kteří čelí chudobě, jazykovým bariérám nebo sociálnímu vyloučení?
Obrázek článku

Využijte nový asynchronní online kurz, který téma zasazuje do širších souvislostí, zároveň vás ale provede i konkrétními strategiemi a nástroji pro práci s těmito žáky – ať už jste učitel, asistent pedagoga, vychovatel, poradenský pracovník nebo student pedagogického oboru. Kurz je rozdělen do dvou modulů a zakončen závěrečným testem. Po úspěšném absolvování získáte osvědčení.

Pro koho je kurz určen:

  • pedagogové základních, mateřských i středních škol,
  • asistenti pedagoga, vychovatelé,
  • pracovníci školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení,
  • pedagogičtí pracovníci ze zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy,
  • studenti pedagogických oborů VŠ a VOŠ. 


Forma a struktura kurzu:

  • asynchronní online e-learning,
  • předtočené videolekce jsou rozdělené do dvou modulů:
  • Modul I: jedenáct povinných výukových lekcí (každá cca 90 minut),
  • Modul II: osm volitelných lekcí, z nichž si účastník vybere povinně dvě podle zájmu,
  • závěrečné online testy, které se zpřístupní po absolvování požadovaných lekcí. 


Co získáte:

  • znalost praktických nástrojů a inspiraci pro každodenní praxi,
  • přehled o možnostech podpory dětí a žáků se sociálním znevýhodněním (včetně těch s odlišným mateřským jazykem nebo z marginalizovaných menšin),
  • možnost projít si pouze témata, která vás zajímají, nebo absolvovat celý kurz a získat osvědčení (po dokončení povinného modulu, dvou volitelných lekcí a závěrečných testů).


Přihlásit do kurzu se můžete zde: https://mojeedu.npi.cz/produkt/podpora-vzdelavani-zaku-se-socialnim-znevyhodnenim-a712-85-11-242-114755.


Mohlo by Vás zajímat

Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole

Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný všem žákům bez ohledu na věk či školní úspěšnost. Ti zde mohou dobrovolně a bez tlaku dělat to, co právě potřebují: odpočívat, pokecat si, realizovat vlastní nápady nebo se zapojovat do společných aktivit. Takový klub není jen místem pro trávení volného času, ale i pro objevování nových možností, vztahů a dovedností.

Zobrazit další články