logo

Hravě ke zdravým očím - metoda NTC v akci!

Jitka Adamová
17.02.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Druhé motivační video, které představuje NPI, se zaměřuje na principy metody NTC Learning. Ty ve své praxi používá Mateřská škola ve Štěnovicích. NTC vzdělávání v sobě zahrnuje fyzická cvičení i mentální aktivity, které přispívají k tomu, aby děti rozvíjely svoji mentální kapacitu a v maximální míře dosáhly svého biologického potenciálu. Nedílnou součástí motorických cvičení je i mimo jiné správný rozvoj akomodace oční čočky.

Pro děti je velmi důležité, aby se jejich oči dokázaly přizpůsobovat pro vidění na různě dlouhé vzdálenosti (opakem je neměnné sledování displeje počítače, tabletu a telefonu). Správná funkce akomodace oka má vliv na celkový správný vývoj dětí, soustředěnost a úspěšnou budoucí školní práci. Video je natočeno v rámci tématu Halloween a průvodkyní dětí při hrách s míči je paní učitelka Ilona Krastová.


Obsah videa: 

00:05 Cvičení akomodace oka 

00:23 Názorná ukázka s dětmi

Mohlo by Vás zajímat

Karty ctností: Rozvoj socio-emočních dovedností u mimořádně nadaných dětí s dvojí výjimečností

Mimořádně nadané děti, zejména ty s dvojí výjimečností (tedy nadané děti s nějakým přidruženým omezením, například s určitým typem specifické poruchy učení), potřebují v rámci rozvíjení svého potenciálu specifický přístup, který zahrnuje nejen akademický růst, ale i zaměření se na socio-emoční kompetence a etické hodnoty. Koncept Výchovy ke ctnostem, jehož aplikovaným nástrojem jsou Karty ctností, přináší užitečné, tvůrčí a efektivní možnosti, jak s nadanými dětmi pracovat ve škole i doma.

Mnohočetné inteligence ve školce - podívejte se, jak na to!

NPI představuje první motivační video pro práci s nadanými dětmi v mateřské škole podle Gardnerovy teorie mnohočetných inteligencí. Koncept mnohočetné inteligence využívá ve své pedagogické praxi mateřská škola ve Štěnovicích. Video zachycuje ukázku realizace některých činností v této veřejné mateřské škole.

Nástroje k diagnostice, identifikaci a nominaci nadaných žáků a žákyň

Jaké identifikační a diagnostické nástroje nadání jsou používané mimo školská poradenská zařízení (a soukromé psychologické praxe)? Níže se dozvíte, jaká je jejich dostupnost, cena, kdo je může použít a řada dalších zajímavých informací. Tato data jsou výstupem z první Platformy podpory nadání MŠMT a NPI ČR. Uvedené informace jsou doplněny o konkrétní vyjádření ředitelek MŠ, ZŠ a gymnázia, které jsou členkami platformy.

Zobrazit další články