Rádi bychom upozornili na novou nabídku vzdělávání pro asistenty pedagoga ve školním roce 2025/2026.
Jak učit dějepis tak, aby žáci skutečně přemýšleli, objevovali a pracovali jako malí historici? V reportáži z chrudimské základní školy se představuje učitel Roman Anýž, který dlouhodobě uplatňuje badatelsky orientovanou výuku. Jeho přístup staví žáky do aktivní role a může být inspirací pro každého, kdo hledá nové cesty ve výuce.
Zajímá vás téma heterogenních třídních kolektivů? Je pro vás práce v pestrých kolektivech výzvou? Nebo jen hledáte inspiraci pro práci s nimi?
Národní pedagogický institut nabízí nové studium pedagogiky pro asistenty pedagoga. Studium je pojato kompetenčně a velmi prakticky, kdy umožní účastníkům aplikovat teoretické poznatky v rámci praxe. Teoretickou a praktickou část studia propojuje také portfolio studenta a možnost využití reflektivního deníku z praxe. Zvláštní důraz je kladen na efektivní nastavení spolupráce mezi učitelem a asistentem pedagoga a otevřenou komunikaci asistenta pedagoga ke všem aktérům vzdělávání.
Rádi bychom vás upozornili na novou sérii pomůcek pro učitele pracujícími s heterogenními kolektivy, které doplňují publikaci Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou vydanou Národním pedagogickým institutem.