Ředitelka ZŠ Budišov nad Budišovkou Natálie Jaššová vede školu s vysokým podílem žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí. Díky projektu Podpora rovných příležitostí Národního pedagogického institutu ČR rozšířila tým o sociální pedagožku, což zlepšilo spolupráci mezi pedagogy a rodinami a přispělo k vytvoření bezpečného prostředí pro žáky. V prvním díle miniseriálu se zaměříme na ukotvení této pozice, spolupráci školního poradenského týmu a náplň práce sociální pedagožky.
Vedení ZŠ Maxe Švabinského v Teplicích, kde je výrazný podíl žáků a žákyní ze sociálně znevýhodněného prostředí, si stanovilo cíl doplnit školní poradenský tým o sociální pedagožku. Tento plán bylo možné uskutečnit díky zapojení do projektu Podpora rovných příležitostí při NPI ČR. V druhém díle třídílné série se dozvíte více o denních aktivitách sociální pedagožky. Zaměříme se také na podpůrné programy školního poradenského pracoviště pro žáky ohrožené školním neúspěchem.
V dnešním podcastu hovoří ředitel Střední školy řemesel a služeb v Děčíně Tomáš Daněk a sociální pedagožka Veronika Jurišová o roli sociálního pedagoga ve školním prostředí. Sociální pedagog může poskytovat žákům podporu při rozličných obtížích, jako jsou rodinné problémy, chování, učení a jiné. Může také pomáhat učitelům a rodičům vytvořit pozitivní a podpůrné školní prostředí a pedagogům ulevit při řešení záškoláctví a předcházení předčasným odchodům ze studia. Příjemný poslech!
Zajímá vás, jak vypadá odborně zpracovaný program poradenských služeb ve škole, který upravuje jejich charakteristiku a zajišťování v rámci školního poradenského pracoviště? Podívejte se na vzorový materiál konkrétní střední a vyšší odborné školy ve Zlínském kraji, jehož autorem je Josef Rydlo, bývalý ředitel, aktuálně vedoucí pracovník na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Nechte se inspirovat naším vzorovým plánem pedagogické podpory (PLPP) pro žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na 2. stupni ZŠ. (ilustrační foto | FOTO: Freepik.com)