Tým ŠPP

Tým ŠPP

Výsledky:
18
obrazek clanku
18.03.2025
Metodiky NPI ČR
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce

Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, které programy jsou pro žáky skutečně přínosné a bezpečné, a které naopak nemusí mít očekávaný efekt. Abychom školám tento výběr usnadnili, připravili jsme v rámci projektu Podpora rovných příležitostí check-list školské prevence, jednoduchý nástroj, který pomůže lépe se orientovat v nabídce a vybrat programy dle potřeb školy.

obrazek clanku
28.08.2024
Příklady dobré praxe
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce

Ředitelka ZŠ Budišov nad Budišovkou Natálie Jaššová vede školu s vysokým podílem žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí. Díky projektu Podpora rovných příležitostí Národního pedagogického institutu ČR rozšířila tým o sociální pedagožku, což zlepšilo spolupráci mezi pedagogy a rodinami a přispělo k vytvoření bezpečného prostředí pro žáky. V prvním díle miniseriálu se zaměříme na ukotvení této pozice, spolupráci školního poradenského týmu a náplň práce sociální pedagožky.

obrazek clanku
03.05.2024
Příklady dobré praxe
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Třídní učitel/ka

Vedení ZŠ Maxe Švabinského v Teplicích, kde je výrazný podíl žáků a žákyní ze sociálně znevýhodněného prostředí, si stanovilo cíl doplnit školní poradenský tým o sociální pedagožku. Tento plán bylo možné uskutečnit díky zapojení do projektu Podpora rovných příležitostí při NPI ČR. V druhém díle třídílné série se dozvíte více o denních aktivitách sociální pedagožky. Zaměříme se také na podpůrné programy školního poradenského pracoviště pro žáky ohrožené školním neúspěchem.

03.08.2023
Podcast
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce

V dnešním podcastu hovoří ředitel Střední školy řemesel a služeb v Děčíně Tomáš Daněk a sociální pedagožka Veronika Jurišová o roli sociálního pedagoga ve školním prostředí. Sociální pedagog může poskytovat žákům podporu při rozličných obtížích, jako jsou rodinné problémy, chování, učení a jiné. Může také pomáhat učitelům a rodičům vytvořit pozitivní a podpůrné školní prostředí a pedagogům ulevit při řešení záškoláctví a předcházení předčasným odchodům ze studia. Příjemný poslech!

obrazek clanku
28.02.2023
Encyklopedie
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce

Zajímá vás, jak vypadá odborně zpracovaný program poradenských služeb ve škole, který upravuje jejich charakteristiku a zajišťování v rámci školního poradenského pracoviště? Podívejte se na vzorový materiál konkrétní střední a vyšší odborné školy ve Zlínském kraji, jehož autorem je Josef Rydlo, bývalý ředitel, aktuálně vedoucí pracovník na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.

Zpět na začátek