logo
Přehled podtémat

Příběhy žáků se SVP a jejich rodičů

Seznamte se s autentickými zkušenostmi dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, i jejich rodičů. Prostřednictvím rozhovorů, článků, podcastů a videí odhalíte, jak se tito žáci a jejich rodiny vypořádávají s výzvami ve vzdělávání. Tyto příběhy poskytují hluboký vhled do jejich potřeb a prožívání, nabízejí inspiraci a praktické rady pro lepší porozumění a podporu. Otevřete dveře k inkluzivnějšímu vzdělávacímu prostředí.

12 Výsledky
Příklady dobré praxe
09.09.2025

Jedinci s Aspergerovým syndromem zpravidla vykazují obtíže v oblasti sociální interakce, sociálního porozumění a osvojování nových dovedností. Vyznačují se zvýšenou senzorickou citlivostí a mají tendenci opomíjet širší kontextové souvislosti. Významnou výzvou je pro ně dodržování implicitních pravidel sociální komunikace. Pokud vzdělávací systém adekvátně reflektuje jejich specifické potřeby a pracuje s odlišností, je možné předejít řadě nedorozumění a zátěžovým situacím.

Příklady dobré praxe
28.08.2025

Péče o dítě se zdravotním postižením je často celoživotní cestou, která rodiče vystavuje zvýšenému tlaku, stresu a nejistotě. Kromě každodenních starostí souvisejících s výchovou a vzděláváním dítěte zastávají řadu dalších rolí, přitom sami zůstávají ve stínu. O jejich vyčerpání a duševní (ne)pohodě se ale mluví jen zřídka. Jedním z častých důsledků dlouhodobého přetížení je syndrom vyhoření. Tento pojem je běžně spojován s profesemi v pomáhajících oborech, stále častěji se objevuje také u pečujících rodičů. Jaká jsou jeho specifika, příznaky a jak mu lze předejít?

Příklady dobré praxe
27.01.2023

Natálie je studentkou oboru management a ekonomie na vysoké škole v Praze. V následujícím rozhovoru jsme si povídali o tom, jaké to je studovat se specifickými poruchami učení (SPU), jak učitelé na základní škole a na gymnáziu přistupovali k její poruše a jaký přístup pedagogů, zejména co se týče výuky angličtiny, by zpětně ocenila. Ve druhé části textu najdete užitečné tipy k výuce angličtiny u žáků se specifickými poruchami učení.

Příklady dobré praxe
28.04.2022

Diagnostika specifických poruch učení a nastavení podpůrných opatření dokáže pomoct se studiem, a to jak na základní, tak na střední i vysoké škole. Jaká podpůrná opatření využívala studentka Karolína a jak se ve škole cítila? Na konci rozhovoru najdete komentář odbornice-pedagožky a také maminky sedmiletého dítěte, které se na příběh Karolíny dívají z jiného úhlu pohledu.

Příklady dobré praxe
08.02.2022

Vysokoškolákovi Petrovi s poruchou pozornosti a aktivity psychicky pomohlo až určení jeho diagnózy. Sám si postupně přichází na to, jak dokáže nejlépe fungovat ve společnosti. Přečtěte si jeho příběh!

Zpět na začátek