logo
Přehled podtémat

Příběhy žáků se SVP a jejich rodičů

Seznamte se s autentickými zkušenostmi dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, i jejich rodičů. Prostřednictvím rozhovorů, článků, podcastů a videí odhalíte, jak se tito žáci a jejich rodiny vypořádávají s výzvami ve vzdělávání. Tyto příběhy poskytují hluboký vhled do jejich potřeb a prožívání, nabízejí inspiraci a praktické rady pro lepší porozumění a podporu. Otevřete dveře k inkluzivnějšímu vzdělávacímu prostředí.

10 Výsledky
Příklady dobré praxe
27.01.2023

Natálie je studentkou oboru management a ekonomie na vysoké škole v Praze. V následujícím rozhovoru jsme si povídali o tom, jaké to je studovat se specifickými poruchami učení (SPU), jak učitelé na základní škole a na gymnáziu přistupovali k její poruše a jaký přístup pedagogů, zejména co se týče výuky angličtiny, by zpětně ocenila. Ve druhé části textu najdete užitečné tipy k výuce angličtiny u žáků se specifickými poruchami učení.

Příklady dobré praxe
28.04.2022

Diagnostika specifických poruch učení a nastavení podpůrných opatření dokáže pomoct se studiem, a to jak na základní, tak na střední i vysoké škole. Jaká podpůrná opatření využívala studentka Karolína a jak se ve škole cítila? Na konci rozhovoru najdete komentář odbornice-pedagožky a také maminky sedmiletého dítěte, které se na příběh Karolíny dívají z jiného úhlu pohledu.

Příklady dobré praxe
08.02.2022

Vysokoškolákovi Petrovi s poruchou pozornosti a aktivity psychicky pomohlo až určení jeho diagnózy. Sám si postupně přichází na to, jak dokáže nejlépe fungovat ve společnosti. Přečtěte si jeho příběh!

Příklady dobré praxe
11.01.2022

Na sebepoznání není nikdy pozdě. Martin se ve svých 40 letech rozhodl projít diagnostikou jak specifických poruch učení, tak i pozornosti a aktivity. Potvrdil tak své podezření na ADHD, dyslexii a dysortografii. Jaká byla jeho cesta a jaké má tipy pro zvládnutí zaměstnání?

Příklady dobré praxe
30.11.2021

Specifické poruchy učení Petru naštěstí neodradily od studia na vysoké škole v Praze, a dokonce ani od studia v zahraničí. Teprve na VŠ se poprvé dozvěděla, že má specifické vzdělávací potřeby, a setkala se s novými metodami učení. Jak tedy její cesta pokračovala?

Zpět na začátek